• Fuel 2004

Publicerad av surfmc på 23 mars, 2005 vid 22:17

Jag har köpt en SS Fuel 2004, finns det någon sida där man kan läsa om olika saker som kan vara bra att veta? hur säkerhetssystem och andra saker fungerar.

M

sidpiraya svarade 20 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • patrikol

Medlem
    23 mars, 2005 vid 22:34
  • surfmc

Medlem
    24 mars, 2005 vid 14:19

Någon som kör Slingshot Fuel från 2004 så man kan fråga om det är något man undrar över? Någon i Varberg till o med kanske?

• matthias

Medlem
    24 mars, 2005 vid 14:20

vad vill du veta? vilken storlek?

• brickan

Medlem
    24 mars, 2005 vid 14:24

Ett bra tipps är ju att fråga den man köper av.

• patrikol

Medlem
    24 mars, 2005 vid 14:25

Melker och Sidpiraya (Micke) kan du skicka privat mess till om du vill ha fler åsikter. Dom är inte inloggade så ofta eller lägger iallafall inte in så många svar.

• matthias

Medlem
    24 mars, 2005 vid 14:44

det fionns egentligen inte så mycket att veta. vanligt enkelt säkerhetssystem med vanlig leach på sidan. där finns även oh´ shit handle som du kan hålla i om du inte har någon leash. när du löser ut dig drar du i den röda öglav vid chickenloopen. du kan reglera depowern med bollarna (GRYMT!) och få bommen närmare dig om du känner för det. fäst linorna i alla de yttersta småtamparna annars blir den seg. de e ungefär vad som finns, enkelt och helt jevvla UNDERBART! om du har köpt en stor (typ 15 el. större) kan det kanske ta ett litet tag att komma igång med höjdtagningen om du inte redan kan det. de ligger nästan mitt i fönstret därför måste man kanta rätt hårt för att gå upp i vinden. men bara lugn det ger sig, sen e de en dröm att vattenstarta. de rullar lätt över på rygg sen kommer de i princip av sig själv.. enjoy jör rajd!

• surfmc

Medlem
    25 mars, 2005 vid 09:22

Tack mattias o no andra som svara, jag ska testa ta upp den i luften för första gången i helgen. Det här med one pump som slingshot har på vissa, vad innebär det? sitter strutarna ihop? vad händer om en pajar?

• pjoter

Medlem
    25 mars, 2005 vid 09:47

det är ett kanonsystem så man slipper springa runt med pumpen å fylla varenda strut. dom har ett bläckfisksystem istället så när du pumpar LE så fylls även strutarna. sen sitter det små plastklämmor på slangarna mellan LE och strutarna som du spänner åt så inte luften kan vandra mellan vid ev läcka.
    läs mer på http://www.slingshot.se

• gogga

Medlem
    25 mars, 2005 vid 09:54

shiiit va trött man måste bli… Jag är helt slut efter att ha pumpat LE… Jag är nöjd med de ofrivilliga ”vilopauserna” grin.gif

• kaiser

Medlem
    25 mars, 2005 vid 10:00

Trycket i strutarna ska ju egentligen vara dubbelt så stort som i LE vilket är svårt att åstadkomma med one pump.
    Vad jag sett har väl slingshot inget vidare häng i sina drakar heller? Kan detta bero på systemet?
    Anmärkas kan ju att pjott alltid pumpar sin drake dubbelt så snabbt som jag.

• surfmc

Medlem
    25 mars, 2005 vid 10:05

ok, ska bli intressant å testa o pumpa upp den, jag köpte grisen, förlåt kite i säcken o chansa.

Kan man byta ut de olika strutarna när de hänger ihop?

• matthias

Medlem
    25 mars, 2005 vid 10:40

det har du gjort rätt i! de e en grym drake! LE och strutsen sitter egentligen bara ihop genom den lilla slangen så att laga o dyl är precis som vilken annan kite som helst. sånt ska du prata med anders på LaSurf om han e kung på kiteveto! jag tycker du ska behålla klämmorna helt öppna, det gör att trycket kan förflytta sig vid t ex eb krash och blir därmed också mer hållbar.

• pjoter

Medlem
    25 mars, 2005 vid 11:48

de har du rätt i.. tur jag alltid glömmer stänga dom. smile.gif

• marh

Medlem
    25 mars, 2005 vid 14:33

Det kan vara bra att stänga klämmorna om man ska ut på djupare vatten så om man får punktering så åker inte all luft ut. Det gör det lite lättare att simma in kiten.

• stebe

Medlem
    25 mars, 2005 vid 22:35

Svar till:

Trycket i strutarna ska ju egentligen vara dubbelt så stort som i LE vilket är svårt att åstadkomma med one pump.

[/ QUOTE ]

Varfør då?????

De har inte dåligt hæng kanske om man jæmfør med høg AR kites som EH-freestyle men det ær inte speciellt rættvist.

Kiten ær grymt stbil och ruskigt enkel att vatten starta så varfør ha høgre tryck.

Jag har kørt en slingshot 15m med punkterad mitt strut plus en punkterad strut næst længst ut, den var næstan lika jævla stabil iaf… imponerande laugh.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.