Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fuerte bättre än Gr Can?

• Fuerte bättre än Gr Can?

Publicerad av anonym-anvandare på 20 mars, 2000 vid 19:09

Många har frågat på konfen – men själv har jag sett få svar. Om man vill ha bra vågsegling – är då Fuerteventura bättre än Gr Can? Har på många ställen sett folk säga “Fuerteventura is generally considered [to be] the ‘Hawaii of Europe'”, tyska surf, någon PWA seglare etc.

Diskussion???

anonym-anvandare svarade 24 år, 10 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 mars, 2000 vid 11:02

Vi var i Coralejo på Fuerte i feb. Träffade en kille som byggde brädor, (Whitch Craft).
    Han gillade Fuerte bättre eftersom han ville ha 4,5 segel och fina vågor före hammarvind (3,5 segel) och rekommenderade mars-april som resmånad.
    Så frågan är vad du helst vill med din vågsegling?
    Höga hopp, dubbla framåt, puchloops etc. på Gran Canaria eller down the line cross off vågridning etc.på Fuerteventura.
    Andra frågor är när du vill åka och om det är viktigt att få segla varje dag? Fuerte i april och Gran Can i aug låter bra. Det är synd att åka mitt i vintern då det är som bäst hemma och osäkert med vind där.
    Själv vill jag vara garanterad vind och åker till gran. can. i sommar igen.
    Även om vågorna var fina på Fuerte så är det gott att veta att man får segla varje dag.

/Ola

• anonym-anvandare

Medlem
    22 mars, 2000 vid 09:51

Down da line!

Tack för bra svar. Det var lite detta jag misstänkte. Vågseglingsförhållandena är alltså grymt mycket bättre på fuerte när det väl fungerar!? Intressant. Klart man vill prova det före Gr Can’s ‘hammarvind’.

/Luego

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fuerte bättre än Gr Can?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.