Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Fuerteventura

• Fuerteventura

Publicerad av anonym-anvandare på 7 december, 2003 vid 13:27

Hej hade tänkt att åka till Fuerteventura i påsk.
    Är det någon som kan ge mig lite tips var man skall åka för att få den bästa åkningen.
    Någon kanske till och med har tips på nåt hotel som ligger vid stranden.
    Jag har ingen aning om vart man skall åka

anonym-anvandare svarade 20 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • otg

Medlem
    7 december, 2003 vid 13:39

kolla.

http://www.flagbeach.com dom fixar det mesta, om du vill vara i Corralejo.

http://www.rene-egli.com om du vill vara i Sotavento.

/ Olle

• otg

Medlem
    7 december, 2003 vid 13:40
  • mackan

Medlem
    7 december, 2003 vid 19:52

Åk inte till Sotavento om du inte vill ha sjukt byig vind och vara rastlös de dagarna de inte blåser..
    Satsa på Corralejo (flagbeach): jämn vind, annat att göra om det skulle bli vindstilla och mycket, mycket bättre på alla sätt =)

• kalabra

Medlem
    8 december, 2003 vid 10:05

Jag har precis kommit hem och vi bodde i Corralejo, nära Flagbeach.
    Mitt råd till dig är att du hyr en bil, kostar ca 1600 kr + soppa. Vi körde 77mil och det kostade oss 160kr att tanka upp bilen!!!
    Då kan du köra runt och kolla in lite olika ställen.
    Sotavento är ett måste, kolla på deras hemsida om det är vatten i kite lagunen, El Cotillo skall du besöka, där kan det bli stort…. och Flagbeach givetvis, i mitt tycke ett rätt kasst ställe.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 december, 2003 vid 12:25

Viket hotel både ni på. Var det billigt.
    Vet du om påsk är en bra årstid att kita på där nere.
    Man bokar väl flygg ner själv och hotel för sig. Det finns väl ingen slags chatter ner dit

• melker

Medlem
    8 december, 2003 vid 12:44

DEt finns massor med charter till Fuerte kolla med viklajk av bolagen som helst. Brukare finas bra med sistaminuten biljetter åsså.

• kalabra

Medlem
    8 december, 2003 vid 15:03

Du skall definitivt ta en charter för då slipper du krångla med att boka och fixa, billigare blir det också.
    Boka bilen genom resebyrån så när de andra stackarna står och köar till bussen så tar du din lilla bil och kör iväg.
    Vi bodde på Las Olas i Corralejo, helt ok inte Hilton men det duger. I april börjar vinden och värmen att komma igen.
    Tror det kan vara riktigt bra där då.
    Betalade inte en kr i övervikt med 2 drakar, 1 bräda och sele samt dräkt samt övrigt bagage.
    Bifogar en bild på en kitare i El Cotillo som enligt locals inte alls var stort den här dagen. Tillräckligt för att jag skulle hålla mig på stranden varje fall…

• kitelife

Medlem
    8 december, 2003 vid 15:28

Kolla lite på filmerna… känner ni W-surfaren som får ducka inte bare en utan två ggr. börjar fatta varför vi kite’re e så hatade i apelviken…

//Pan

• patrikol

Medlem
    9 december, 2003 vid 00:59

Har hört om kiteare som fått sina kites sönderskurna av nitiska busschafförer som vill ha en massa extra pengar för att man skall få ta med sin utrustning! Så hyr bil redan på flygplatsen eller ta taxi gynna inte sådana banditer. mad.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    10 december, 2003 vid 11:03

Låter konstigt. Åkte runt m kites på bussarna på fuerte i tre månader utan problem både i närheten av corralejo och ner mot Rosario.

• patrikol

Medlem
    10 december, 2003 vid 11:56

Tja antingen så hade du tur eller dom här killarna otur.
    http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2300842

• mackan

Medlem
    11 december, 2003 vid 18:35

Det va jag som skrev inlägget ovan som anonym. Läste på kitesurferen.dk och som jag förstår det så gäller “olyckan” vid ett tillfälle då man har åkt med transferbuss (anlitad av charterbolag). Jag åkte hela tiden med lokala linje bussar som finns på hela ön och dessutom med billiga biljetter (mkt billigare än transferbussar, 3 euro istället för 10 rosario-corralejo om jag minns rätt)..

Mackan

• patrikol

Medlem
    11 december, 2003 vid 22:16

Låter ju bra att det var så. Då behöver man ju inte bry sig, så mycket viktigare att lokalbussarna funkar ju.

• mackan

Medlem
    16 december, 2003 vid 21:21

ja för fan. bara skaka på huvudet när chaffisen frågar om man har “tablas surf” =)

• cjuggla

Medlem
    17 december, 2003 vid 21:39

Är det värt att sticka till Fuerteventura nu över nyår tror ni? Antar att det inte är hög säsong nu men…… någon som vet?

/Calle

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Fuerteventura

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.