Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Fuerteventura???

• Fuerteventura???

Publicerad av jeppepeppe på 20 december, 2003 vid 20:06

Ska åka till Fuerteventura i början av mars och undrar lite om det är någon som vet var det är bra att bo om man ska bo i södra delarna av Fuerte? Är det långt mellan Jandia och Sotavento? Finns det någon bra uthyrning i Jandia och hur är egentligen vinden i Jandia jämfört med Sotavento? Lite frågor som jag hoppas att det är någon som har svar på! laugh.gif

anonym-anvandare svarade 20 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    7 januari, 2004 vid 16:53

jag var där över jul och nyår och det blåste faktist för det mesta, vilket det inte har gjort förr när jag har varit där. Jag hyrde bil ifrån flygplatsen( bekvämast),bodde i jandia och surfade vid center 2( bra ställe ).

• anonym-anvandare

Medlem
    7 januari, 2004 vid 16:55

center 2 ligger i sotavento söder om center 1

• getwet

Medlem
    8 januari, 2004 vid 09:14

Det blåser inte ALLS lika intensivt i Jandia som vid Costa Calma (Sotavento), så det är dit du ska. Center 1 och 2 har bägge uthyrning med förstklassig utrustning.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 januari, 2004 vid 16:43

hur e det med boende då…krävs det bil?

• anonym-anvandare

Medlem
    8 januari, 2004 vid 17:01

Jag kom hem i måndags, bodde uppe i Corralejo, för övrigt en mycket trevlig by, o surfade vid Flagbeach… Där var det mkt sjyst. Hyrbil är inte ett måste men helt klart en fördel!

• oskie

Medlem
    8 januari, 2004 vid 17:27

Hej Anonym smile.gif
    Kan du inte berätta mer… Hur länge var du där och hur många surfdagar fick du? Man se många resor till Fuerteventura bland resebolagens annonser i tidningarna så här års…

• anonym-anvandare

Medlem
    4 februari, 2004 vid 19:53

Åk till sotavento vet ja, ska jobba där från 1 mars till 31 augusti så vore roligt med lite svenskar. Var där i april 2002 och fick segla 12 av 14 dagar, mest 5.4.

/Tompan TS

• calle_b

Medlem
    5 februari, 2004 vid 12:45

Hmmm!

Tompan TS, fanns det vågor i Sotavento oxå?

Jag är på jakt efter lite små chilad vågor i runt 2 meters klassen och har sett på film att Sotavento kan bjuda på bra nybörjarvågor+sideoff. Stämmer detta eller är det trickfilmat? wink.gif

Ha d gött

• tompan_ts

Medlem
    6 februari, 2004 vid 18:06

Jorå Calle, stämmer bra det. kanske inte 2 meter men 1-1,5m blir det nog allt o klockren sideoff. men detta är mer vanligt vid Center 2.

/T

• getwet

Medlem
    9 februari, 2004 vid 07:22

Center två bjuder på mer vågor precis som Tompa skriver. Bara 100 m norr om centret bygger det på lite mer ungefär i den storleken som du efterlyste. Inte nog med det….finns en bar osså!

• calle_b

Medlem
    12 februari, 2004 vid 17:11

NÄ MEN SLUTA!!!

Böljar det hela året är det är det nån speciell årstid som är större, mindre? Intressant iaf!

Var finner jag Center 2? Nordligare? Hmmm. Finns det på nätet är det juh gulligt. Hmm igen. På Sotavento rullen är det väldigt små vågor precis vid stranden(den där som någon la upp i konfen för en dag sen typ) Antar, gissar och hoppas att det är filmat vid center nr 1?

Ha d gött

• getwet

Medlem
    12 februari, 2004 vid 20:10

Näru Calle Balle, center två ligger söder om center ett, med andra ord samma riktning som Torö ligger om Björkvik…så sikta in dig på center ett, kompass riktning som när du åker till Torö så hamnar du med automatik på center två MED BAR! Inte nog med det, MED VÅGOR!
    Nu minns inte jag www adressen men sök på Rene Egli….ha, hittade en gammal broschyr åt dig här nu i dammet…..hoppas att den fortfarande stämmer för den är från 1999..http://www.rene-egli.com om det funkar så borde bägge centrena vara med.
    Peace love and understanding!

• getwet

Medlem
    12 februari, 2004 vid 20:12

Glömde juh…..desto närmare sommaren du kommer, desto mer fart i fläkten.
    Vågorna bildas i hela bukten men vrider vid sandreven i det södra centret, dessa sandbankar finns inte uppe vid den norra (center1). Jag tycker att center två är bättre (har seglat mycket vid 1 innan jag upptäckte tvåan) men förvänta dig inte Torö eller Guincho vågor. Men dom går att rida på och jag hade full respekt för dem med tokåkafort prylarna. Många locals ger sig ut där…….kanske säger något.

• calle_b

Medlem
    13 februari, 2004 vid 12:45

Ojojoj!

Nu blir det till att spara pengar o fräsa iväg.
    Tackar för den fräsha infon! Najs schitt, män.

Ha det gött!

• imported_macts

Medlem
    13 februari, 2004 vid 12:58

Ja fast bar finns vid center 1 också, eller rättare sagt en pedro åker då och då och köper flakvis med bira på sin flagmoppe som säljs vid uthyrningen. En vindstilla dag kan det gå åt några flak…..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Fuerteventura???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.