Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Fuerteventura???

• getwet

Medlem
    13 februari, 2004 vid 13:53

Hur vet du det….? cool.gif wink.gif

Vid tvåan finns det tappkran…… shocked.gif

• imported_macts

Medlem
    13 februari, 2004 vid 14:46

….är naturligtvis andrahandsuppgifter jag kommer med. Nik har sagt att det finns öl att tillgå. själv var jag naturligtvis på vattnet vid vind samt ute och joggade (naken..) när det var vindstilla. Även en hel del sit ups, armhävningar och ansande av mustaschen hann jag med….

• anonym-anvandare

Medlem
    15 februari, 2004 vid 10:27

Hej…jag kom hem från Fuerteventura för två veckor sen.
    Själv åkte jag dit bara för att surfa(våg).Jag börja på en surf skola med min syster och lärde mig riktigt mycket ;).
    Hade riktigt kul 😀
    Ska dit i Mars igen…då är det en jätte stor surf läger i Corralejo.Då betalar man för dubbelrum,mat och all utrustning.Själv har jag lärt känna en hel del surfare där nere…I södra delen är det Playa Jandia som gäller,vinden är nästan detsamma mellan Sotavento o Jandia,men S har oftsat mycket finare “stämning” och är en av världens finaste stränder…många vindsurfare!

• anonym-anvandare

Medlem
    15 februari, 2004 vid 10:31

Mitt email är:blanca_O_blanca@hotmail.com bara maila om du vill veta ngt mer om campingen i Mars eller om annat:)

• anonym-anvandare

Medlem
    19 februari, 2004 vid 16:16

Hej!

Har varit på Fuerteventura vid tre tillfällen, två första gångerna i November och Januari och se’n nu senast i Maj förra året, då var jag där i 4 veckor. På vintern ska man ha lite tur för att pricka in vinden, å andra sidan så kan det vara riktigt brutalt när det väl blåser. Vågorna kan bli rejält stora på norra delen, t ex North Track mellan Corralejo och Cotillo. Har sett bilder från Cotillo där vågorna liknar monstervågorna på Maui, dagar då endast 1-2 seglare har vågat sig ut.
    Vindsäkrast är det dock från mitten av Juni till Augusti. När jag var där nu 4 veckor i Maj så fick jag 14 dagars segling. Hade nog fått nå’ra till ifall jag hade bott nere vid Sotavento. Är klart roligare segling på norra delen dock tycker jag. Sotavento kan vara väldigt byigt.

Ska man vara där mer än en vecka typ så ska man nog ta med sig grejjer, är svindyrt att hyra, speciellt nere i Sotavento (JP, F2, Neil Pryde), lite billigare på norra vid Flag Beach (Fanatic, North).

Corralejo är en ganska avslappnad by med mycket surf-atmosfär, enda trista är att dom bygger för mycket, hotell som det inte finns beläggning för.

Det går inga charterresor på sommarn till Fuerteventura, utan det bästa är nog att ta charter till Lanzarote och se’n ta färjan över till Corralejo eller Gran Canaria till Jandia. Går ju att åka reguljärt med Iberia via Madrid också, men gör inte det ifall ni ska ta med grejjer, dom tar hutlöst med pengar för surfgrejjer, har för mig att dom skulle ha 4-5000 SEK bara för att frakta brädan!!!

Irie Man

• tompan_ts

Medlem
    4 mars, 2004 vid 21:24

Ar inte alls dyrt o ta med sej bradan ner nar man flyger reguljart, punga bara 150 euro for bade dit och hemresan (med iberia) fick dock grina o skrika lite pa arlanda for att fa det priset fast det star pa iberias hemsida att det kostar sa mycket.
    /T

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2004 vid 20:11

Novair som flyger ner Apollo’s till Fuerteventura tar för windsurfingutrustning, max 30 kg 800:- tur och retur 🙂

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2004 vid 16:07

Va’?

150 euro tur o retur??? Då har dom gjort helt om. När jag var på Fuerteventura i maj förra året så tänkte jag köpa en bräda och då fick jag svaret att dom typ prisar ut sig för att dom inte vill betala ifall nå’t går sönder. En bräda skulle kosta ungefär 4000:-, och det var Iberia jag åkte med.

Irie Man

• anonym-anvandare

Medlem
    13 mars, 2004 vid 07:12

Kom hjem for 2 veckor siden,var 3 veckor på Fuerte.Du må dra til Stavento,5min med bil fra Costa Calma. Konge-senter både 1 og 2, verdens største utleiesenter.Men Flagbeach suger med sure tyskere og dansker, og så må du gå så jævlig langt fra veien ned til stranden og shacken av utleiestugo. Blåser mye mer Sotavento.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Fuerteventura???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.