Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fuerteventura

• Fuerteventura

Publicerad av gro på 30 augusti, 2004 vid 06:53

Hej,

Vet någon om fuertevetura funkar året runt? Funderar på att dra dit typ JAN-MAR. Hur stor är chansen att man blir stående på stranden väntande på vind??

Daniel

anonym-anvandare svarade 20 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • gro

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 06:56

Eller är något annat ställe i närområdet bättre vid den tiden?? Damen ska med också så det måste vara hyfsat väder och inte bara vind…

• silversurfarn

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 06:58

Fuerteventura eller övriga Kanarieöarna är tyvärr lite av ett lotteri på vintern. Man kan få segla om man har tur men det är inte alls lika vindsäkert som på sommaren.

• surfslusken

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 08:19

Ska du till Fuerte under jan-mars kan du lämna seglena hemma. Ta dock med vågsuring brädan, mkt (och stora) vågor men dåligt med vind den tiden på året.

• stickan

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 11:03

Hej!
    Har skrivit en reseberättelse på http://www.wasteraswindsurfing.com om fuerte
    Kanske hjälpa dig lite!

Med vänliga hälsningar
    Stefan

• anonym-anvandare

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 11:26

Kanarias är väl väldigt vindosäkert på vintern. I mitten/slutet av mars börjar det väl blåsa om jag inte misstar mig?

• anonym-anvandare

Medlem
    9 februari, 2005 vid 15:38

japps, det funkar året ruunt. varmast är det iofs i juni, juli, augusti. men jag kom precis hem därifrån. två helt underbara veckor! ett måste är playa del Aguila och playa de Esquinzo! lycka till!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2005 vid 11:54

vem har sagt att man ska lamna seglen hemma i jan-mars, haller inte med, da jag fatt grymt bra surf de senaste veckorna. vill du ha info att lita pa, sa kolla in [url=”http://www.flagbeach.com.”]www.flagbeach.com.[/url] om du enda vill lamna seglet hemma, sa ar det bara att hyra av dem, de har sprillans utrustning;)

trevlig resa!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fuerteventura

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.