Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Fuerteventura nu i april!
-
Fuerteventura nu i april!
Publicerad av denrica på 25 mars, 2005 vid 15:51Vi kommer att åka till Fuerteventura 28 mars och bo i Corralejo. Finns det några tips på speciella surfstränder el dylikt, saker att undvika, inte missa osv?
/DJ
backe svarade 19 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
FETA vågor i “EL Cortillo”…
annars e det väl Flagbeach som gäller!Ska tydligen va bra vågåkning på norra udden av ön, norr om Corralejo, men vi var aldrig där
-
Ge fan i kran vattnet och skit i att pynta massa pengar för rescue om det inte blåser rak offshore. (smartare att ha en egen pott om ni är några stycken och dela på rescue om det skulle bli kris, det blir billigare om man inte ska bli hämtad mer än en enstaka gång.)
Hyr bil, och stoppa inte ner tassarna på botten mer än när ni ska gå i och ur vattnet, helst inte då heller. Där huserar jättbläckfiskarna som bet av Erics stortå.
Min teori är att det antingen blåser eller blåser inte, så skit i att släpa ner stora storlekar som 16 och uppåt.
Men jag kan ha fel, nån som varit där mer vet säkert.Och om ni blir sugna på att beställa Spädgris så skit i det, man får ändå inte en hel.
-
Svar till:
Ge fan i kran vattnet och skit i att pynta massa pengar för rescue om det inte blåser rak offshore. (smartare att ha en egen pott om ni är några stycken och dela på rescue om det skulle bli kris, det blir billigare om man inte ska bli hämtad mer än en enstaka gång.)
Hyr bil, och stoppa inte ner tassarna på botten mer än när ni ska gå i och ur vattnet, helst inte då heller. Där huserar jättbläckfiskarna som bet av Erics stortå.
Min teori är att det antingen blåser eller blåser inte, så skit i att släpa ner stora storlekar som 16 och uppåt.
Men jag kan ha fel, nån som varit där mer vet säkert.Och om ni blir sugna på att beställa Spädgris så skit i det, man får ändå inte en hel.
[/ QUOTE ]
du fick ju med hela våran resa på dom raderna Backe!
Men faen även att vi bara fick vind i 3 dagar så saknar jag stället…Vad säger du om en tripp till, kanske i höst eller nästa vår igen? jag ska fixa fina “bläckfiskjagarpinnar” i rostfritt så att fiskargubben blir avis på oss
Logga in för att svara.