Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Fuerteventura nu i februari?

• luuddee

Medlem
    8 februari, 2005 vid 19:10

Svar till:

Svar till:

jo finns el cotillo ocksa pa nordvastra sidan, 30min med bil fran corralejo.

europas kraftfullaste beachbreak finns dar…

hyfsad spot fast med opalitlig vind.

staffan

[/ QUOTE ]

Ja nu e resan spikad så det är bara att hoppas på tur med vindar och väder!
    Det verkar som att det kan bli en del vågsurfing. Min erfarenhet inom detta område är begränsad till gotland wink.gif
    Kommer ihåg att det var trixit att ta sig “över” brytande vågor trots att det bara rörde sig om ca 1m vågor (i fuerte verkar det pendla mellan 1-3m). Finns det nån allmän teknik att känna till, nån utrustning som är bra att ha under vågsurfing med kite?

/Jakob

[/ QUOTE ]

nja det e bara o kötta på poppa till lite över upp på dem elelr hoppa över.. timing e ganska bra också så slipper du det värsta..

• mackan

Medlem
    17 februari, 2005 vid 18:57

Svar till:

Svar till:

Flagbeach är stället de flesta kitar på men jag har hört att det finns andra ställen också inte såå långt ifrån.
    Flag ligger precis utanför stan Corralejo. Från city tar det 20 min att gå ut, annars tar man taxi.
    Lycka till!

[/ QUOTE ]

hehe dingade min bräda rätt fett där back in the days. läste fel månad i tidvattenkalendern och trodde vattnet va på väg upp, men inte…. det var på väg ner och helt plötsligt satt picklaforken i revet.
    Kolla bara in reven. Det är lågvatten vid någon tidpunkt på dagen. Det är bra att kolla av stället då. Fick reda på det på resereportaget som Patrik gjort på http://www.surfersparadise.nu om Fuerteventura.

/DJ

[/ QUOTE ]

• jak

Medlem
    24 februari, 2005 vid 18:40

Så var man hemma igen efter ca en veckas surf i fuerte!
    blåste i 3 dagar varav 2 riktigt bra!
    Hyrde bil under hela vistelsen, är billigt och väldigt skönt att kunna åka runt och besöka öns alla stränder.
    Corralejo är helt ok som turiststad. Fortfarande ganska lugnt trots att man bygger en hel del. Tror att folk har fått upp ögonen för fuerte för det byggs överallt och det verkar vara en väldig expansion.
    Att gå ut och äta kostar ca 100 för en huvudrätt & 2 bira… ingen större matupplevelse men helt godkänt.
    Vill man nu ha en massa sprit wink.gif så tyckte jag att det var billigt i butikerna (1L vodka för ca 100kr, öl ca 5kr) i alla fall i jämförelse emot systemet.
    Så till det viktiga: åkningen och stränderna. Finns bara ett ord, världsklass!! Enorma stränder, enorma vågor (tubos eller vanliga), plattvatten, surfbutiker överallt, drakar i varenda turitshops (deltas), teamriders på stränderna som testar nya prytlar. (På flag beach fick jag en glimt av Peter Lynns nya prisade Venom drakar).
    När det väl blåste var vinden jämn och fin och ökade för det mesta emot eftermiddagen.
    Är man nybörjare så ska man åka till sotavento där man både kan få havsåkning och plattvatten i lagunen (obs kolla upp om lagunen är vattenfylld innan ni åker annars får man åka på mycket grunt vatten och stå på huvet när fenorna tar i sanden… vilket jag fick erfara tongue.gif wink.gif)
    Vill man ha riktiga vågor ska man åka till corralejo och därifrån ta sig till cotillo där vågsurfarna håller till.

flag beach med lobos bakom:

• jak

Medlem
    24 februari, 2005 vid 18:41

Flag beach med lobos (en vulkanö) i bakgrunden:

• jak

Medlem
    24 februari, 2005 vid 18:43

Sotavento, the lagoon:

• jak

Medlem
    24 februari, 2005 vid 18:44

Sotavento, det är stort!

• jak

Medlem
    24 februari, 2005 vid 18:46

bra ramp på vågorna

• jak

Medlem
    24 februari, 2005 vid 18:48

mycket skumm

• jak

Medlem
    24 februari, 2005 vid 18:50

ibland tappar man greppet

• jak

Medlem
    24 februari, 2005 vid 18:51

då går det så här

• samhansson

Medlem
    24 februari, 2005 vid 18:53

maxad bräda

• jak

Medlem
    24 februari, 2005 vid 18:55

trots februari och 16-17 grader fanns det en hel del nudister grin.gif

• walle

Medlem
    24 februari, 2005 vid 19:12

Hur varmt/kallt var det i vattnet?
    e det bra priser på våtdräkter?

• jak

Medlem
    24 februari, 2005 vid 19:57

Svar till:

maxad bräda

[/ QUOTE ]

jepp den e grym, tyvärr finns den bara i ett ex grin.gif

• jak

Medlem
    24 februari, 2005 vid 20:01

Svar till:

Hur varmt/kallt var det i vattnet?
    e det bra priser på våtdräkter?

[/ QUOTE ]

17-18 grader, det gick att bada utan att få kramp. Om du inte är jättefrusen av dig och mest är ovanför vattenytan så funkar det med en shorty.
    Det är surfare på hela ön så det borde inte vara nåt problem att hyra …

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Fuerteventura nu i februari?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.