• Fuerto V?

Publicerad av copello01 på 17 oktober, 2003 vid 07:39

Hej,

Jag funderar på att ta en charter till Fuerto i december. Till vilken ort skall jag åka. Jag tar inte med egna grejor utan vill hyra. Jag är lat och vill ha nära till surfcentret. Seglar gärna i vindar runt 10m, dvs kan skippa POZO i 22m.
    Kanske är det bättre att vänta till februari?
    Vad säger ni som vet?

Hälsningar

Sebastian

johan svarade 21 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • getwet

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 09:16

Sotavento, särklass bäst prylar och du får nära till surfet. Det går även bussar (surfcentrets) mellan centren och hotellen. Även vinden är säkrare där än uppe i Corralejo. Dom bästa vågorna finns däremot i El Cotillo och Corralejo. Men vinden har inte alls samma statistik där som vid Sotavento.

• copello01

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 09:17

Är det ingen som vill hjälpa mig om vart jag skall åka?

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 09:35

Var på Fuerte dec 2001, hade dåligt med vind. Bodde i Corralejo, vilket är en liten stad, gångavstånd till allt. Windsurfingen är på flagbeach utanför stan, nära med bil, eller turisttåg som man kan ta ganska nära intill. Det går bra att gå dit från stan, tar ca 30 min.
    Dom har bra grejor och är trevliga.
    Erra

• johan

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 10:34

Ang vindsäkerheten så är det som Micke skriver bättre nere vid Sotavento än Corralejo, men det vindsystemet bygger på passad vindar som inte kommer förrän på våren. Om du skall till Fuerte i december så är det lågtrycks vindar som gäller. Skillnaden är att i norr kan du få riktigt feta vågor medans det är ganska platt i söder.

Lycka till.

Johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA