Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Full sula i Åsa

  • Full sula i Åsa

    Publicerad av fj69 på 23 juni, 2008 vid 20:25

    Var först i Apel och seglade två pass i just vind men sämre vinkel, sen åkte jaf till Åsa vilket visade sig var ett bra beslut. Kanonvågor och 3.5 till 4.2 seglades sistnämnda galet öevrriggat förmodar jag.

    Ola seglade suveränt och imponerade med vass ridning, skickar upp några pics på denna fantastiska dag.

    Fredrik

    kate svarade 16 år, 3 månader sedan 27 Medlemmar · 68 Svar
  • 68 Svar
  • dude

    Medlem
    23 juni, 2008 vid 20:43

    Glad att se. Åsa ser fint ut. Gillar speciellt hur rena vågorna ser ut att vara från chop trotts den hårda vinden!

  • gurra1978

    Medlem
    23 juni, 2008 vid 20:48

    ÅSAtan vilka fina vågridningsbilder Fredrik. Ola ser ut att ha kontroll på situationen. Mer bilder åt folket.

  • robrox

    Medlem
    23 juni, 2008 vid 21:08

    Fina bilder Fredrik 🙂 jag fotade i apel på kvällen blev kite idag 🙂

  • fj69

    Medlem
    23 juni, 2008 vid 21:13

    Ola e ju ingen jätte heller, men han hanterade de hårda vindarna mycket bra, komme nåra till………..

  • fj69

    Medlem
    23 juni, 2008 vid 21:15

    Tack Robert! Det va bra fotoförhållanden likaså……….

    F

  • fj69

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 05:46

    Nåra pics till morgonkaffet!
    F

  • gurra1978

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 05:52

    Sista bilden var läcker. Borde inte du vara på beachen nu istället för att dricka kaffe och onanera till surfbilder så här på morgonkvisten ; ) Ok, du får lite vilotid fram till lunch sen seglar vi igen.

    PS: Kan du inte skicka bilderna från Apel till mig.

    //Stel i nacken som fan mannen

  • fj69

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 06:00

    Jo det förstås men jag e sjuk och helt apatisk, i´m too old for this shit……..T o m kameran e tung……
    F

  • gurra1978

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 06:05

    Sjuk och apatisk???? Det låter mera som ett stoked-syndrom. Det går över ganska snabbt, om det inte var epic förstås : )

    Posta lite fler bilder. Du har säkert 500 st i kameran. Om du orkar lyfta den till datorbordet dvs.

  • basse

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 06:25

    Åsa ser ut som det levererade mycket bra förhållanden igår. S.. och jag rullade förbi och stack ner till Dogge. Lät mig övertalas eftersom jag inte har kört där. Vet inte om vi valde rätt när jag ser bilderna dock. 🙂

    Dogge var också riktigt fint med långa fina linjer, fast lite för byigt för min smak igår. Kanske var det lite för lit S i vinden för att vinden skulle komma till.

    Ge oss mera bilder nu FJ!

  • fj69

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 06:26

    Nåja, vet inte om man får ont i halsen av stoked, men det ger sig nåväl jag bjuder på påtår……….Håll till godo/F

  • dr-masse

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 06:45

    Vilka härliga bilder!

    Jösses, vad jag har mycket kvar att lära i vågseglingen. Den här toppsvängen av Ola är ju rättså najs…

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=36712&d=1214252606[/IMG]

  • fj69

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 08:04

    Kul att du uppskattade dem Dr Masse! Det var en fantastiskt dag med mycket härlig action! Jag kan ana hur du sitter nu med Ryan Airs avgångtabell
    till Irland mumlandes…..cross off…..mummel……..jag skall…..minsann….visa dom…ah se här 25 sept ..t o m..17 oktober….3.5 kvm…69 liter..masthögt….mummel….lägg i varukorg….sådär.

    Har jag fel?

    Fedrik

  • jeppo_f

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 08:53

    Ah! Det var riktigt skoj igår! Det var länge sen jag var så överriggad, men det gick ju ändå att hålla grejjerna inne i brytet på inre.

    Känns bra att Åsa-oskulden är tagen! Det var en bra dag att prova på stället. 🙂

    /jeppo

  • ola-h

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 09:44

    Snygga bilder. Riktigt hård segling i Åsa igår. Det var tyngre än vad det ser ut, skulle jag säga. Johan G. satt bakom en buske på stranden och fick 19.8m/s på sin vindmätare. Vi hoppades på att vinden skulle vrida till ren sidvind vilken både skulle gjort vågridningen enklare och antagligen gjort vinden lite mer hanterbar i styrkan eftersom den då får gå över land. Men vi fick hålla tillgodo med cross on. Det var dock troligen det roligaste cross on jag seglat. Fantastisk kombination av ren överlevnadssegling och ändå fullt möjliga förhållanden att rida vågor i.

    En eloge till alla som var ute. Speciellt till superlättviktaren Kate som red vågor med sin 3.3:a när jag var toköverriggad med 3.5. Till saken hör att Kate seglar 3.5 ibland när jag kör 5.0.

    Imponerande segling av många andra också. Bland annat Magnus, Jonatan och Jeppo (med blått Goya?) fick till grymma svängar.

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Full sula i Åsa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.