Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Full sula i Åsa

  • imported_borje

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 09:44

    Fan va gött! Måste bara testa Åsa snart… men man är ju så hemmakär (och lat).

  • johan_gbg

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 10:08

    Kred till ni som körde, själv satt jag på land med stukad fot och fotade.

    Vill påminna att Åsa tar och Åsa ger! Inget rookie ställe helt enkelt. Har kört sönder en hel del prylar och dunkat huvudet i sten, så beware!

    / Johan

  • lars_k

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 10:56

    @Johan_GBG 477317 wrote:

    Vill påminna att Åsa tar och Åsa ger! Inget rookie ställe helt enkelt. Har kört sönder en hel del prylar och dunkat huvudet i sten, så beware!

    / Johan

    Höhö, har själv lagt mej pladdask på stenhällen under mina prylar och en massa vatten ovanpå det. Sen drev jag upp på stenarna och rippade seglet till slamsor. Men alla ska väl lära sej den hårda vägen. Såg t.ex. en hel del som raglade runt bland stenarna nedanför launchen igår, hehe. 🙂

  • ola_p

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 12:08

    Apropå det så har jag en oerhört klädsam blåtira efter en tvättning på yttre i lördags. Åsa kan helt klart vara lite lurigt ibland, även när det inte är speciellt stort.

    Suger att jag missade gårdagen, konferenser är djävulens påfund. Fast jag hade nog behövt en 3.5a för att kunnat få till vettig segling i vart fall. Några av bilderna skvallrar om att det var jävligt mycket vind.

    Grymma bilder!

  • fj69

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 16:59

    Åter från dagens grymmeschyssta pushloopsession/bakåtclinic med Gurra, och ser att just det det finns fler godbitar i aladdinasken. För egen del tog jag några rekorderliga spolningar i går och fick uppleva lätt överriggad 3.5 i dom värsta byarna (93 kilo)……

    Skickar således en skur till…….

    F

  • htn

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 17:15

    Grymma bilder!
    Heja Sverige.
    /Henrik T.:wink:

  • marty

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 17:27

    Överrigad med 3,5. Då är jag alltså inte gnällig om jag säger det var lite tungt med 5,0 😉

  • gurra1978

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 17:31

    WOW, den bilden var grym. Vilken känsla. Grymt seglat av den snubben också.

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=36816&d=1214326563[/IMG]

  • bjorn_surfer

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 18:20

    Tja!

    Åse levererade verkligen full styrka igår. Inget snack om saken. Jag satte mig i bilen kl 17.00 Linköping och stod i stropparna kl 20.15 igår kväll Åsa inre brytet. Kl 22.00 lyckades jag ta mig upp efter tredje försöket. Det var inte lika självklart att hitta in rätt men tredje försöket så skymtades stenen/riktmärket. Upp näst sist i alla fall tätt följd av Ola som var klart vågridningsdominerade på Åsa under tiden jag var där.

    Min vågsegling fick smaka en del spolningar samt lite halvkryssande bland stenarna. Troligen b.l.a beroende på att jag kom ut rätt sent och inte riktigt hann segla in mig i den sanslöst starka vinden (överriggad 3,5) i kombination med MIN största dag på Åsa med vågpeakar på, (skulle jag tro) runt 4m.

    Dock, några fetingar fick man rida, vilket i kombination med den något ruffa vinden var en fin adrenalinkick.

    Jag har seglat Åsa rätt mycket och tyckt mig märkt att det blir egentligen bättre ju mer det blåser. Räknat i vindstryka lär väl peaken ligga någonstans där den var igår. Man kan ju bara drömma om hur det hade varit om det varit rakt i sida.

    I övrigt kan jag bara Tacka Åsa och alla medseglare som bjöd på synnerligen actionfylld underhållning fram till sunseth.

    Skitjysta bilder. Tack alla Ni som fotar!!

    Mvh
    Björn Linköping

  • kate

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 18:39

    Sicken fantastisk vacker dag i Åsa! Vågorna var snabba, mäktiga och snygga helt enkelt. Vinden var helt sjuk, dock! Stack ut en sväng med 3.3 i takt med att folk riggade ner till 3.5. Efter knappt 30 minuters kämpande fick jag se mig besegrad av naturens krafter.

    Satt och kollade på resterande ute bland masthögt som rippade fett. Det ser ju sååå enkelt ut. Åsa är inget nybörjarställe! Det är rätt svårt att ta sig in när det blåser som det gjorde igår.
    Själv missade jag infarten och drogs över lite stenar innan jag nådde land. Det är en liten kanal och strömmen är stark!

    Beware!

  • jonatan

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 20:17

    Mycket fina och högupplösta bilder!

    Ola är ju alltid (välförtjänt) överrepresenterad på Åsabilder, men han tar kanske dubbelt så många “bra” vågor som genomsnittsseglaren där också..?
    Och är inte Ola med på bilden så är det garanterat nån bräda, bom, segel eller fena som han lånat ut =)

  • ola-h

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 20:26

    @gurra1978 477414 wrote:

    WOW, den bilden var grym. Vilken känsla. Grymt seglat av den snubben också.

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=36816&d=1214326563[/IMG]

    Micke Lygner (på min Quatro twinfin, till salu för övrigt). Lygner är ju något av en legend inom svensk vågsegling.

  • gurra1978

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 20:37
    Ola H.;477465 wrote:
    Micke Lygner (på min Quatro twinfin, till salu för övrigt). Lygner är ju något av en legend inom svensk vågsegling.

    Aldrig hört talas om honom förut faktiskt. Vad heter han på konfen??? :tongue::laugh:
    Schysst teknik verkar han ha iallafall. Jag måste orka mig upp till Åsa någon dag och vågrida jag med. Det går ju inte i Apel längre, jag hoppar bara runt.

  • koa

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 20:41

    Vågridning på riktigt 😉

  • ola-h

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 20:42

    Tror inte han konfar. Men han bor ett hundratal meter från Stenudden. Han “tillhör det gamla gänget” med Marcus Boman, Jeppe, Pärtan m.fl som reste mycket till Maui på den gamla goda tiden när jag själv seglade insjö i Örebro (trots att jag tillhör samma generation…).

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Full sula i Åsa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.