Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen fullpackad 245

• fullpackad 245

Publicerad av styret på 16 maj, 2004 vid 18:00

vi testade hur mycke det går att kolämma in i 245an idag.
    den fick bära 5 brädor på taket och inne hade vi 12 segel, 7master, 4 bommar och all annan junk man behöver, kameraväskor och backar och sånt. däri åkte vi tre pers bekvämt. imorrn ska vi testa att lasta grejerna mer rakt och hoppas kunna få in ännumer om det behövs.

2936bil1-med.jpg

2936bil5.jpg
    vad ska man med lastremmar till när man har sina slavar norrifrån.

2936bil4-med.jpg

2936bil3-med.jpg
    efter tobbes lyxdagar i bussen fick han nöja sej med baksätet.

styret svarade 20 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • philippos

Medlem
    16 maj, 2004 vid 19:13

det är möjligtvis inte så att ni surfar något mellan ni packar i och ur? packa 240 låter ju som en halvskoj hobby.

• ove226

Medlem
    16 maj, 2004 vid 19:24

hehe..jo vi hinner köra lite grann..men inte blir det mycket inte..:P

• imported_macts

Medlem
    16 maj, 2004 vid 19:37

Olle-gubben (fd..Olle-ponken, nu har han ju blivit myndig)
    Har ni surfat nå´t än?

• tabi

Medlem
    16 maj, 2004 vid 20:02

grabbhalvan drog två vulcanos idag…. (påstår han efter 2 folkbärs iaf) cool.gif

Det blev lite 7.0 men inget tokdrag… olle körde sitt 6.4 eftersom han inte har råd med mer

• styret

Medlem
    16 maj, 2004 vid 20:07

haha fattilapp

• ove226

Medlem
    17 maj, 2004 vid 17:04

hehe..fattig på pengar rik på ja..ja precis..öhh?

• waterboy

Medlem
    17 maj, 2004 vid 18:54

Svar till:

grabbhalvan drog två vulcanos idag…. (påstår han efter 2 folkbärs iaf) cool.gif

Det blev lite 7.0 men inget tokdrag… olle körde sitt 6.4 eftersom han inte har råd med mer

[/ QUOTE ]

E du redan nere Tobbe?
    Jag skulle oxå dragit ner om inte mamma o pappa erbjöd mig o åka till turkiet istället på fredag!

tycker vi får surfa nån dag i sthlm nu när jag får körkort i sommar..
    det e tråkigt o köra själv..
    /abbe

• styret

Medlem
    17 maj, 2004 vid 19:36

tobbe sitter och virkar ute i husvagnen medans resten av surfkollektivet sitter här i min datorpark och hänger.
    riktigt gött drag idag vill jag lova.
    jo philipos vi surfar en hel del. jag har kört varje dag sen i fredas med bra drag. olle å johan har hitils fått 2 av 2 dagar, tobbe tre av tre och det verkar inte sluta här. idag var det 5.4 och 80 liters som gällde…

imorrn ska lastgallret ut. då funkar packningen klockrent.

• ola_p

Medlem
    18 maj, 2004 vid 07:38

fint, jag och rambo rullar över på torsdagen… ser ut att bli lite fina apeldagar… Sen kommer vi över….
    Det är bara att trycka in lite pengar på sm postgirot och ange namn å nummer eller?

• ove226

Medlem
    18 maj, 2004 vid 15:47

tror sista anmälningsdagen va 5 maj eller nåt..så du får nog betala på plats…jeee

• styret

Medlem
    18 maj, 2004 vid 15:47

läs på hemsidan.
    nu åker ni ju på efteranmälningsafgift.

• canoya

Medlem
    8 juni, 2004 vid 14:10

245:an har ju utmärkta fotsteg under sidorutorna som kan vara till god nytta när man ska lasta högt! laugh.gif

• styret

Medlem
    8 juni, 2004 vid 15:05

fast dom är lite hala när bilen är nyvaxad (vilket min såklart alltid är wink.gif )

• rasmus_w

Medlem
    9 juni, 2004 vid 09:05

Äh. När jag var på Bahia Feliz för runt 10 år sen så arrangerade Club Mistral turer till Arinaga och ibland Vargas. Åtta pers i två Fiat Panda. Alla brädorna på ena pandans tak, resten av prylarna på andra pandans tak. 130 på motorvägen. smile.gif

• beagle

Medlem
    11 juni, 2004 vid 21:07

Tyckte vår var ganska fullastad med…man kanske borde skaffa takräcke =)

surfbussen.jpg

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen fullpackad 245

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.