Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Funderar på kita i kina

• Funderar på kita i kina

Publicerad av nic på 29 januari, 2008 vid 11:18

Lurar lite på å åka hit å kita. Tror ni det finns någon ban eller är det fritt fram?

Förresten, någon mer än jag som noterat att det numera är förbjudet att vindsurfa i läjet? Äntligen blir vi av med de där marodörerna.

nic

jonaish svarade 16 år, 9 månader sedan 14 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • skanepaul

Medlem
    29 januari, 2008 vid 11:39

Ska väl inte vara några problem att kita där!

Se bara till att launcha vid det röda parasollet, rad 210, avdelning 5.

• sourra

Medlem
    29 januari, 2008 vid 11:52

Hehe, gött med lite kinesiskt svängrum. För övrigt fattar jag inte ett smack av vad du menar med Läjet. Vad menar han, den där fransosen?

• nic

Medlem
    29 januari, 2008 vid 14:29
    sourra;441473 wrote:
    Hehe, gött med lite kinesiskt svängrum. För övrigt fattar jag inte ett smack av vad du menar med Läjet. Vad menar han, den där fransosen?

Trodde du va en local men nu får jag revidera min uppfattning om dig 😉
    Stanna upp en aning på väg till stranden nästa gång så ser du skylten. Hundar och vindsurfare undanbedes. photo by min bror

Tills de fått fram en kitesurfare på skylten tänker åtminstone jag leka dum…

nic

• sourra

Medlem
    29 januari, 2008 vid 14:51

Hehe, men den där är ju på stranden. Jag är ju mest på vattnet =)

…eller borta på dung beach. Kan inte minnas senast jag launchade från kiosksidan.

• yann

Medlem
    29 januari, 2008 vid 16:01

Det är ju på kiosksidan det finns pizza!

• debkausf

Medlem
    29 januari, 2008 vid 18:27

Det kanske e dags att vi organiserar oss i en klubb nu o tar upp stridsyxan mot komunyran!!!! Det kanske inte e så allvarligt än, men vad kommer sen!? Möjligheterna för kiteing kanske bara minskar. Jag minns i allafall surfparkeringen i a-bay, den blev camping, det var mycket liv på stranden men inget i tidningen eller på komunhuset. Surfing e nog bara prioriterat på turistbyråns kataloger.
    Fågelvännerna kommer varje år med gnäll i tidningen om “det nya fruktansvärda hotet” som lemlestar o utrotar!
    Jag vet att det finns många som vill ta tag i en klubbverksamhet om tillräckligt många vill engagera sig. Kanske kan vara dags nu innan det kommer fler galenskaper!!!! I värsta fall räcker det med en enda olycka om badande är inblandade för att ett totalförbud kan bli aktuellt. Varbergarna vet inte vad kite e för något så det lär ju knappast vara någon som bryr sig om inte vi säger något!

• mr-slingshot

Medlem
    29 januari, 2008 vid 19:44

Gött , såg detta i Helgen ! glalen helf föresten !:O:grin:

• sourra

Medlem
    29 januari, 2008 vid 19:50

@Yann 441512 wrote:

Det är ju på kiosksidan det finns pizza!

Åh, denna Majornahumor Yann, det är illa. Illa, illa, illa…

Alltså: “Launchade”, inte “Lunchade”

• debkausf

Medlem
    29 januari, 2008 vid 20:07

Jag blir trött! eller vansinnig! eller jag vet inte! eller! Åååå

• yann

Medlem
    29 januari, 2008 vid 21:29

@nic 441464 wrote:

Lurar lite på å åka hit å kita. Tror ni det finns någon ban eller är det fritt fram?

Äh kite är för tyskar. Testa surfa köttvågen i tokyo istället!
    [youtube]inA-36YRV0Y[/youtube]

• superoskar

Medlem
    29 januari, 2008 vid 21:56

bombsäker på att skylten fanns där redan förra sommaren (kanske redan sommaren innan), ingen har brytt sig än…

• haze

Medlem
    29 januari, 2008 vid 23:31

Jobbigt för mig då som inte gillar kohagen.

• yann

Medlem
    30 januari, 2008 vid 07:23

Vi snackade men han Cabrinha-instruktören (VW-buss+skägg+vågbräda) och tydligen så kom skylten dit efter att det skett en incident i Björkäng där någon har skurit en unge med kitelinor. Någon form av förbud i Apelviken diskuteras också men det är inte klart ännu. Det här är ju andrahandsinformation men jag fick intrycket av att han var med i diskussionerna med kommunen.

• sourra

Medlem
    30 januari, 2008 vid 13:13

What? Verkar vara en saklig och sansad diskussion! En skadas av en kite på ett ställe så då förbjuder vi vindsurfing på ett annat. Kanske dags för ett samfund ändå.

(Har sett i en butik att man bli medlem i svenska kiteförbundet när man går kurs genom den butiken. Finns det ett sånt förbund?)

• gonzo

Medlem
    30 januari, 2008 vid 16:04

hehe så du har pratat lite med niklas

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Funderar på kita i kina

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.