• Fundering

Publicerad av baywatch på 8 augusti, 2005 vid 16:17

Kör på min RRD twintipp från 02 och tycker den går bra. Har satt vulcanon med den, men undrar hur mkt bättre de nya brädorna är. Har inga problem alls att hoppa runt i vulcanon, men börjar bli sugen på att byta. Vilken är den vassaste freestylbrädan, säkert många meningar men skulle vara kul att höra. Jag har inte prövat ngn nyare bräda…

baywatch svarade 19 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • philippos

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 07:54

Jag tycker att nästan alla dagens freestylebrädor verkar vassa men om jag hade köpt en ny idag så hade jag valt en F2 Chilli.

• surfmanj

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 08:58

ett självklart val! Tabou Freestyle 2006:orna ser grymt feta ut, dock säger ju inte bilder så mycket. men 2005:an var riktigt skön måste jag säga!!
    Tabou06-Freestyle80.gif Tabou06-Freestyle100.gif Tabou06-Freestyle110.gif

• philippos

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 11:30

Så där skriver bara sponsrade snubbar shocked.gif cool.gif

Visserligen så håller jag med. Tabou brädorna verkar både feta och sköna!

• vinta_kestrel

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 19:49

I Freestyle-testet som gjordes av tyska Surf i vintras, så satte man Tabou Freestyle som 1:a och Starboard Freesex som 2:a när det gäller newskool freestyle. Taboun är livlig och FreeSex’en dämpad. Har man inte superplatt där man seglar och inte är helt säker på sin viktfördelning så är Freesexen det givna valet – den går superlugnt i skön. Taboun däremot är lite studsig i såna förhållanden, men gillar man det så ber den om att få hoppa runt mest hela tiden.

Jag och min bror väger lika mycket (+90 pannor) och det ovan var så vi uppfattade de. Dock är Taboun klart liten i storleken. För en sub 80kg kille så fine, men över det så bör man välja ett annat märke. Åtminstone om man kör större än 6kvm. OBS! Vår känsla av brädan. Den trycks igenom av en 90kg kille och 6.6 – man planar lika tidigt med 5.9 då.

• surfmanj

Medlem
    10 augusti, 2005 vid 05:29

Har aldrig upplevt att min Tabou är specilet “studsig” tycker den går lungt och sansat dock kan den säkert kännas lite studsig innan man vant sig vid den pga att den ligger ganska högt i vattnet! Men oroligt studsigt har jag aldrig upplevt den…

• baywatch

Medlem
    10 augusti, 2005 vid 15:29

Tack för tipsen. Någon som kört de nya rrd, fanatic eller Jp brädorna då? Har funderat mkt på dem.. Tanken var att ev. köpa ny Twintipp, men vill ha det bästa. Tror nog inte att det finns någon dålig bräda men kul veta karaktären. Man vill egentligen testa brädan innan man dealar..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.