Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › fundering
-
fundering
Publicerad av mmattias på 12 juni, 2007 vid 14:39hej jag har en kite som heter Cabrinha Black tip 16m2 och en dräda som heter
robertoriccidesings 2rd och jag undrar om non vet hur desa e
mvh mattiasjonathan66 svarade 17 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Draken är från -02 då va?
Man kan ju säga så här, det är ingen nyb-drake direkt *ler* -
hejdet står 2rd robertoriccidesings på den den har måtten 180/46 och på baksidan står det twintipassyb-d180 sen vet jag inte hur man läger upp en bild
-
Låter som något som vi hade på skolan till alldeles nyss. Den vi hade var bra för lära sig att komma upp på brädan och ta höjd, och det är i princip det du använder en stor twintip till.
-
själv gillar jag “CrazyFly” brädorna skarpt! något billigare än större märken också, säljs av http://www.kitesweden.se
Allround: 4540:-
En annan bra bräda som ligger lite bättre i pris är “Skywalker” säljs av http://www.surfstore.se
Rider: 3900:-
-
tack för tipsen men jag får vänta ett tag sålänge får jag väl köra på min “pråm” 🙂
-
Hej jag funderar på börja med kitesurfing . Jag bor i umeå och vet att det finns folk som åker kite här, men vet inte om de är bra. Är det någon som vet ?
Annars undrar jag vad jag ska köpa för utrustning.
Ska jag ha C-kite eller bowkite, och vad är de för skillnad?
Vad ska de va för strlk på på kiten,?
Hur lång ska min bräda vara om jag är 165cm? -
@Jonathan66 392672 wrote:
Hej jag funderar på börja med kitesurfing . Jag bor i umeå och vet att det finns folk som åker kite här, men vet inte om de är bra. Är det någon som vet ?
Annars undrar jag vad jag ska köpa för utrustning.
Ska jag ha C-kite eller bowkite, och vad är de för skillnad?
Vad ska de va för strlk på på kiten,?
Hur lång ska min bräda vara om jag är 165cm?Ta en kurs, du kan köra med Peter på Långens. Då får du testa och komma igång själv. Och instruktören kan rekommendera utrustning baserat på hur du vill åka…. Peter nås på 070-399 30 27 (han är duktig)
-
Alla instruktörer är objektiva!
Halleluja….
Snarare så är det så att instruktörerna är de minst objektiva. Enkel matematik!
Du skall köpa begagnat. Du hittar bra grejor till billig peng.
Bow är mest nybörjarvänligt. Men köper du C-kites så kan du få massor för pengarna.
Köper du ngt av de etablerade märkena så får du bra grejor.Viktigast är att du köper en bra bräda. Nästan så att du skall köpa den först och kites för pengarna som blir över.
Nybörjarbrädor finns inte annat än de du använder på en kurs…. för att du lättare skall komma upp och åka. -
@Eddie 392689 wrote:
Alla instruktörer är objektiva!
Halleluja….
Nu känner jag ju Peter och jag tror faktiskt han kan göra ren väldigt objektiv rekommendation på frågan “C-kite eller bowkite”…
Men annars har du lite rätt tycker jag, rörande ny utrustning i alla fall.
Logga in för att svara.