Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Funkar brisen i Fituna redan?

Taggad: 

• mahi

Medlem
    2 april, 2009 vid 11:18

Är ingen expert i ämnet fitunabris, men jag tror att det är för tidigt än. Brisen förutsätter väl temperaturskillnader mellan vatten och land. Tror inte den temperaturskillnaden är tillräckligt stor än, dalarö är ett bra alternativ på s-sv, känns dessutom väldigt safe nu när vattentemperaturen är så låg.

• dr-masse

Medlem
    2 april, 2009 vid 11:34

Japp, och så behövs det uppåtvindar längre in över land för att brisen skall börja funka. Den “maskinen” är näppeligen igång än, för kallt.

• getwet

Medlem
    2 april, 2009 vid 12:19

Det ser tunnt ut, precis som Doktorn påpekar så är det fortfarande för kallt i markerna, samt för fuktigt. Marken blir inte tillräckligt uppvärmd.

Om värmen håller i sig så tippar jag på ca 2 veckor och sedan ska det nog vara igång, lite försiktigt till att börja med för att sedan öka under våren.

Just nu får vi nog förlita oss på vanliga lågtrycksvindar.

• dala-lama

Medlem
    2 april, 2009 vid 19:03

Då sätter jag mej på stocken o vaktar de närmaste veckorna om nåt händer så hör jag av mej.
    Micke tar du på dej att ta tempen på marken i närområdet?
    Per

• robin

Medlem
    3 april, 2009 vid 06:48

@Dala Lama 538585 wrote:

Då sätter jag mej på stocken o vaktar de närmaste veckorna om nåt händer så hör jag av mej.
    Micke tar du på dej att ta tempen på marken i närområdet?
    Per

Fint! Ring när det börjar blåsa!

• jps

Medlem
    3 april, 2009 vid 07:48

Ring helst en timme eller två INNAN det börjar blåsa 😉

• bjornen

Medlem
    4 april, 2009 vid 16:15

SMHI har i alla fall börjat nämna sjöbris i rapporterna:

“Norra Östersjön
    Syd eller sydväst ca 5 med lokalt sjöbris, i morgon efterhand 6-10. God sikt men i natt lokalt dimma, på dagen lokalt någon skur.”

Najs 🙂

• hanlar

Medlem
    4 april, 2009 vid 19:26

Ska man inte chansa på fituna eller Dalarö imorn trots allt. 4-8 sv. Jag som har köpte en sån där speedtrasa å allt, man är ju lite sugen på att komma igång….

• tsss

Medlem
    4 april, 2009 vid 19:33

Talade just med B, som var till Fituna idag. Vinden hade varit svag men efter 13 ökade den till ca 5-6 m/sek. Låg kvar under några timmar. B var ensam och tyckte att det var litet för svagt för att rigga. (Skönare på land en sån här dag, sjöbrisen är ju inte direkt varm i april)

• nissex3m

Medlem
    10 april, 2009 vid 07:08

Är det ngn som sitter på stocken och håller utkik under helgen? Eller drar det inte igång förrän nästa helg (som enligt prognos ser soligare/varmare ut)?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Funkar brisen i Fituna redan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.