• Funkar det

Publicerad av anonym-anvandare på 12 juli, 2004 vid 11:59

Kommer Fenan till min 140l Freeride Bräda (RRD Evo 360 göra’t omöljigt att köra med en NP RX2 7,8m2 ?
    Fenan är en Maui Fin Co. Evolution 36 cms.
    Rek segel är 5-7,5m2 (vissa,surfersparadise tex, skriver att brädan kör 2-9m2 segel men då antar jag att det är underförstått att man inte bara har en och två utan flera olika fenor.

anonym-anvandare svarade 20 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jonasp

Medlem
    12 juli, 2004 vid 12:59

Det låter lite kort men det beror inte bara på längden. Många andra faktorer spelar också in så testa på bara!
    Jag kör 7,8 med en 37 cm fena utan problem.
    Sen är det ju alltid kul att ha olika fenor.

• the_novice

Medlem
    12 juli, 2004 vid 13:05

Seglet är ett race-segel som behöver mycket vind, då är nog fenan lagom men brädan kanske lite fel…

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juli, 2004 vid 13:21

Svar till:

Seglet är ett race-segel som behöver mycket vind

[/ QUOTE ]

Visst är det ett racesegel men det behöver inte särskilt mycket vind. Kommer ihåg att RX2 hade ett väldigt bottendrag. Största storleken som tillverkades detta år var 10,6 men dom flesta i svenska cupen hade inte detta enormt stora segel som största.

Sen håller jag med om att det är helt fel bräda till det seglet, eller kanske helt fel segel till den seglaren. Skulle nog rekomendera ett så lätthanterligt segel som möjligt typ Simmer Zero5-7 eller NP Supersonic eller liknande.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juli, 2004 vid 21:41

Det va det jag trodde.. Man få’la prova och se.

Ni ser om det dyket up ett RX2 i nyskick med passande 490 60 (eller 90)% kol på säljes.

Raf Supersonic = Raf Jet 04.. eller?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.