Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Funkar Klagshamn imorgon?
-
Funkar Klagshamn imorgon?
Publicerad av kinetic på 6 oktober, 2006 vid 17:32Några som ska ut i Klagshamn imorgon? Måste man ha tångfena eller? Annars mottages tips på ett bra “plattvattenställe” i krokarna:laugh:
kinetic svarade 18 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Ingredienser som behövs för att det ska vara tång i Klagshamn:
sensommar/höst, mycket vind, västlig vind…
-
Tobhed: Men kan man köra med rak fena nu eller måste man ha tångis?? (Minns fortfarande med förskräckelse de få dagar det varit riktigt med vind i Åhus då man formligen badade i tång, iaf på Täppet….)
-
A week ago I put on an old cut down wave/freestyle fin (has some curve and rake) and after a few runs I noticed that I was sailing slightly sideways and not quite up to speed. I looked down to see a few strands of seagrass trailing from the fin. I couldn’t jump it loose so had to stop to clear it. Went in and changed to a weedy. Could have been unlucky though, and picked up the only threads out there. Hard to say, you might be okay without one. There were a few freestylers there today but I didn’t see what they were using.
-
Igår var det en hel del sjögräs närmast stranden, men rent å fint i övrigt. Körde själv utan weedfena, funkade mycket bra. Drar strax ut dit igen.
-
Visst funkar klagan. Riktningen är halvdryg då man måste bränna ut i outforskade område med risk för stenstötningar! 😉
-
Jo det gick helt OK för att vara första gången med nya seglet, dock lyckades jag alltid få gräs runt fenan, ibland mer ibland mindre, men på det hela taget en bra dag!
-
kinetic wrote:Jo det gick helt OK för att vara första gången med nya seglet, dock lyckades jag alltid få gräs runt fenan, ibland mer ibland mindre, men på det hela taget en bra dag!
Roligt att höra David :)…ska bli kul och se dina kommande GPS resultat.
//Micke -
Militären wrote:kinetic wrote:Jo det gick helt OK för att vara första gången med nya seglet, dock lyckades jag alltid få gräs runt fenan, ibland mer ibland mindre, men på det hela taget en bra dag!
Roligt att höra David :)…ska bli kul och se dina kommande GPS resultat.
//MickeHaha…Ja det ska bli kul o se hur fort man egentligen seglar, men inköp av GPS får vänta till nästa säsong:grin: . Det gick hyffsat fort på några djupa slörar idag men brädan ville inte få den där “toppfarten” då jag alltid hade förbannat gräs kring fenan, visa grässtrån kilades till o med fast mellan fenhuvud o box hur det nu är möjligt:grin:
Logga in för att svara.