Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › funkar wakeboard till kite?
-
fan jag vill lätt provköra. skicka ett pm när ni är i vbg trakterna.
-
tjena boys and girls .
blev klar med första brädan för drygt 20 min sedan fin lack , matt svart med laser blå stripes , botten vit med röda o spygröna fenor ” för att hålla koll på vad som är höger o vänster “
Håller fortfarande på med min egna designade wake/kite bräda hoppas den blir klar i morgon kväll .
håller på med shaping på wavebrädan fortfarande så klara med skum kärnan
har problem hittar inte usb kablen till mobilen så kan inte få över bilderna :(:(:(
Hengo angående vad du sa om bindningar så den brädan jag själv designat kommer att funka kanon med bindningaar har tagit lite olika bra saker från wakebrädor o satt samman , styvat upp mitten på brädan så att du har flexen ute i tipparna lite mer aggresiv rocker , samt en annorlunda concave som trycker undan vattnet lite mer o gör att den sitter lite djupare i vattnet längar så sjukt mkt efter att få prova den
-
Rydstrom;492079 wrote:Vad kostar materialet till en sånn bräda… är riktigt intresserad oxå…släng upp lite bilder om du har…
ha detlite beroende på va du ska ha för tillbehör om du ska ha pads osv straps etc etc
blir lite dyrare med bräda som du ska ha straps på runt 1000-1500 för matrialtill brädan med bindnigar 800-1200 ca .
sen om du ska ha fenor osv så kostar de lite också
-
@RtotheG 492219 wrote:
styvat upp mitten på brädan så att du har flexen ute i tipparna lite mer aggresiv rocker , samt en annorlunda concave som trycker undan vattnet lite mer o gör att den sitter lite djupare i vattnet längar så sjukt mkt efter att få prova den
Fan vad fint!!! Vore riktigt kul att testa
-
Om jag och min kompis beställer två brädor i storleken 128 cm, hur lång tid tar det för dig att göra båda?
-
lite beroende på hjur jag jobbar i veckan och om jag skälv ska ut o åka men räknar väl runt 25-40 timmar per bräda
-
fillep;492238 wrote:Om jag och min kompis beställer två brädor i storleken 128 cm, hur lång tid tar det för dig att göra båda?
btw hittar inte usb kabeln till min mobil har du ngt mobil nr så kan jag skicka mms
-
mms:a till mig så lägger jag upp den här. 0-7-3-3 6-1-9-8-9-3
-
Yann;492246 wrote:mms:a till mig så lägger jag upp den här. 0-7-3-3 6-1-9-8-9-3
2 bilder på g
-
RtotheG;492245 wrote:btw hittar inte usb kabeln till min mobil har du ngt mobil nr så kan jag skicka mms
Okej, men tror jag och min kompis vill köpa 2 brädor i 128. Vi ska till ontopsports i malmö och kolla pads och straps imorron.
-
kan berätta lite om brädan .
tillbehör , Padz straps tagna från su2 grejerna , hemma gjorda kortare fenor .
.
Brädan : outline ” kopia av su2 brädan ” aggresivare 3 stegs rocker . v concave
skumkärna gör att brädan blir lättare o ventar av vattnet snabbt
kolfiber X center partiet av brädan styvar upp den
matrial : kolfiber glasfiber kevlar , epoxy . vacum pressad. iom att man mixar dem så får du både styvheten från kolfiber samt då hållbarheten i glasfibret . skulle kunna tänka sig köra en bräda helt i kolfbier men rädd för att den skulle bli för styv o matrialet i sig är väldigt sprött så en hård landning o lite otur så spräcker nog brädan.matt svart laser blå .
till min wake/k bräda har jag byggt på denna grunden från su2 brädan men ändrat rätt mkt . kommer bilder imorgon . yann du får bli min personliga upploader 😛
-
Lugnt, men du vet väl att du lika gärna kan mmsa bilderna till din mail istället för ett telefonnummer och vips har du dom på datorn.
-
har provat den metoden o inte fått något positivt ut av den 😉 mer än ett par svordommar
-
@RtotheG 492254 wrote:
kan berätta lite om brädan .
tillbehör , Padz straps tagna från su2 grejerna , hemma gjorda kortare fenor .
.
Brädan : outline ” kopia av su2 brädan ” aggresivare 3 stegs rocker . v concave
skumkärna gör att brädan blir lättare o ventar av vattnet snabbt
kolfiber X center partiet av brädan styvar upp den
matrial : kolfiber glasfiber kevlar , epoxy . vacum pressad. iom att man mixar dem så får du både styvheten från kolfiber samt då hållbarheten i glasfibret . skulle kunna tänka sig köra en bräda helt i kolfbier men rädd för att den skulle bli för styv o matrialet i sig är väldigt sprött så en hård landning o lite otur så spräcker nog brädan.matt svart laser blå .
till min wake/k bräda har jag byggt på denna grunden från su2 brädan men ändrat rätt mkt . kommer bilder imorgon . yann du får bli min personliga upploader 😛
Ser najs ut, kul med bilder. Får man fråga om bakgrunden till att du utgick från SU2-an? Jag antar att du gillar den, men eftersom du har koll på vad olika brädegenskaper ger för resultat när man åker så vore det kul med en kommentar. Är din bräda förresten lättare än SU2an?
Logga in för att svara.