Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › funkar wakeboard till kite?
-
Rex_Milvus;492258 wrote:Ser najs ut, kul med bilder. Får man fråga om bakgrunden till att du utgick från SU2-an? Jag antar att du gillar den, men eftersom du har koll på vad olika brädegenskaper ger för resultat när man åker så vore det kul med en kommentar. Är din bräda förresten lättare än SU2an?
jag vet faktiskt inte en shysst kille som jag träffa nere på stranden som var vänlig nog att låta mig mäta den o kolla lite olika radier o vinkar . så jag utgick från den.
eftersom jag är inbiten wakeboard åkare cable/ båt så vill jag prova va man kan få utav en wakebräda när man åker kite . provade med min wakebräda o tyckte den var klumpigt tung väldigt loose i svängarna samt att den är styvare inte lika mkt flex .
Nu efter att ajg prova en riktigt fin kite bräda så kände jag att tyngden/flexen är väldigt viktigt , men samtidigt så tänkte ja tillbaka när jag prova wakebrädan , o den satt djupare i vattnet vilket jag tyckte kändes väldigt bra , o fick då en snilleblixt att fan om man kan kombinera detta på något vis fan va coolt de hade vatt o fått prova de. så jag ringde min morbror o vi snackade lite om de . sen 2 dagar senare var vi i full gång med o göra allt förarbete med rocker table en mer anpassad vacumsug än den vi anvnder till surfingbrädorna .o känner väl att denna brädan som är på bilden börjar ta sig men vill att folk som är väldigt vana o duktiga på att åka ska prova mina grejer o ge kritik o positiva saker som gör att jag kan förbättra brädorna samt lära mig mer under tiden ,
-
Den funkar där brädan du gjorde funkar med pads och straps men även med wake bindningar lr är jag ute och cyklar?
-
Hejsan!, Jag undrar om du har någon bräda som man kan köpa nu?, om du inte har det, hur lång tid tar det att få en gjord?
Ha det bra! -
@hengo 492057 wrote:
kul med någon som ska satsa på brädshaping!
Men.. skit i att göra för mjuka brädor gjorda för att köras med straps, det finns det redan sjuuukt många som gör, och brädorna funkar hur bra som helst…. för stroppar….
Satsa istället på att göra brädor anpassade för bindningar, marknaden skriker efter bra modeller. Finns i princip bara liquid force som gör produktionsbrädor (dom är iofs grymma!) och någon enstaka shaper gör customs.
det här är framtiden mina vänner!
jaja, cabrinha har EN bräda som funkar med bindningar också
Naish Thorn 08 funkar riktigt bra med bindningar också!! Dock inte 07 modellen som är alldeles för mjuk.
-
09 kommer vara ännu styvare och om inte det räcker så finns FC. Extra inserts längst ut för King Kong-stance. Men rockern är ju inte i närhetern av vissa av LF’s modeller, på gott och ont.
-
har nu tagit ut wake/kite brädan ur vacum bordet , IT LOOOOOKS SO SWEET bilder är på ingång
-
BEST ouija 134×41,5 är fett go med bindningar med. Styv och brett stance.
-
provade LF:s press i dag.
http://www.youtube.com/watch?v=Pbz7AP-_rw8
Jag har kitat med några wakeboards men denna var överlägset bäst till kite. Den ser lite ut som en kitebräda men käns som en wake.
var mycket lite vind men ändå tog den bra höjd, vilket brukar vara problemet med wakeboards.
En kitebräda är alltid bättre att kita med, men ska man köra bindningar och wakestyle håller nog en wakeboard bättre. Jag är på väg att ge upp bindningar på kitebrädor efter att ha knäckt tre stycken. Så wakeboard är nog det ända rätta än så länge.
-
har själv provat pressen o tyckte inte den var någon höjdare , alldeles för mkt flex äve n på mitten. Vilket jag försöker undvika på mina framtids brädor . vill ha en sjukt styv bräda som håller . de må nga gör fel även liquid force när dem ska sätta en bräda i produktion . dem lägger inte jätte mkt tid på matrialet o testar vad man kan använda för olia kombinationer för att få brädan att bli si eller så .
ä-holm med tanke på vad du nämner . tycker du inte att wakebrädorna är lite väl loose för att kitea ? själv så älskar ag en loose bräda när jag åker wakeboard efter båt/cable lättare o göra transitions osv. men jag tror mitt concept håller på att bygga brädan väldigt styv på middel plattan sen mer rapp flex i tipparna för att få extra push.
-
vore kul med lite mer detaljerade bilder på brädan, typ rockern.. några kanaler?
spännande det här!! -
Kanaler och sen slippa fenorna helt vore najs!
Jag tycker det är synd att det inte anges rocker på brädorna i några specifikationer. Visst det finns olika rockerkurvor men bara ett mått på hur mycket tipparna lyfts från marken säger ju en hel del om brädans karaktär.
Logga in för att svara.