Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › funkar wakeboard till kite?
-
vi har gjort ungefär samma vent system fast lite plattare som lf wakebrädor . bara för att den inte ska bli för loose o sitta som en kloss i vattnet. fenorna kommer vi köra med eftersom de ger lite extra tryck spec när man håller sin edge. men har funderat på att göra brödorna med ingjutna fenor redan från början.
vi har börjat föra lite dagbok med bilder osv .
ska läggas upp på egen domän adress kommer asap
-
fillep;493188 wrote:RtotheG, Vi kanske bara beställer en bräda så du vet.
okay , jag har nyss lagt in order på nytt matrial så får svar senare under kvällen när de kommer gissar på mitten av nästa vecka .
vad för typ av bräda vill du ha med bindningar eller straps ?
dock kommer jagi nte göra några bräder till allmänheten förens jag har en bra utrpovad bräda som jag själv kan garantera både att den håller o att den är bra.
kommer dock låna ut några demos till folk som får prova dem o säga vad dem tycker .
-
RtotheG;493189 wrote:okay , jag har nyss lagt in order på nytt matrial så får svar senare under kvällen när de kommer gissar på mitten av nästa vecka .
vad för typ av bräda vill du ha med bindningar eller straps ?
dock kommer jagi nte göra några bräder till allmänheten förens jag har en bra utrpovad bräda som jag själv kan garantera både att den håller o att den är bra.
kommer dock låna ut några demos till folk som får prova dem o säga vad dem tycker .
Vill ha med straps om det går.
-
Jag testar gärna en med boots, du borde kika på min bräda vid tillfälle.
VÄLDIGT styv i mitten och 3 stegs rocker. Inte så tung.
Custom shapead. -
Trumpeten;493192 wrote:Jag testar gärna en med boots, du borde kika på min bräda vid tillfälle.
VÄLDIGT styv i mitten och 3 stegs rocker. Inte så tung.
Custom shapead.möjligtvis inga bilder ?
adda på msn Robin_gurkan@hotmail.com
-
bet behövs en helt ny typ av brädor för att åka wakestyle. så det är grymt att du har börjat. du verkar ha skysta idéer
-
Testar gärna också en bräda gjord för boots!
Mycket rocker (typ 4-6 cm) gärna lite kanaler för att kunna köra utan fenor på rails och kickers, inget nödvändigt…men helst någon slags konkav, dubbelkonkav brukar ge softa landningar.
styv som fan i mitten och lagom flex i tipparna, mellan 135-140 cm. 41-43 bred…och den ska inte gå sönder!! knäcker det mesta vanligtvis…
-
curry;493452 wrote:Testar gärna också en bräda gjord för boots!
Mycket rocker (typ 4-6 cm) gärna lite kanaler för att kunna köra utan fenor på rails och kickers, inget nödvändigt…men helst någon slags konkav, dubbelkonkav brukar ge softa landningar.
styv som fan i mitten och lagom flex i tipparna, mellan 135-140 cm. 41-43 bred…och den ska inte gå sönder!! knäcker det mesta vanligtvis…
knäcker du en av brädorna jag gjort så ska du ha en eloge . kevlar kolfiber glasfiber jag har gjort flex test . har lagt brädan på 2 pallbockar o ställt mig på den o gungat väger 90 + . o tipparna flexar så fint men mitten styvare än satan
-
@RtotheG 493464 wrote:
knäcker du en av brädorna jag gjort så ska du ha en eloge . kevlar kolfiber glasfiber jag har gjort flex test . har lagt brädan på 2 pallbockar o ställt mig på den o gungat väger 90 + . o tipparna flexar så fint men mitten styvare än satan
har knäckt 4/5 brädor på ett år, två customs och två produktionsbrädor…men det låter ju bra det! när kan man testa?
-
jag får in nytt matrial i nästa vecka ( tis eller ons ) så har en bräda klar till nästa helg gissar jag på .
Kommer ha en hel uppsättning klar till rendez vous tävlingen i varberg för o promota dem lite . kommer vara lite grym grafik osv . så folk kan få komma o titta o klämma lite på stuffsen .vart bor du curry ?
-
Stockholm! hela Wakestyle crewet här uppe don d, dedde, anna, fredrik, pewe och jag finns tillgängliga för att misshandla och komma med synpunkter på en wakestylebräda…
Send dat shit! kan återlämnas vid rendez-vous.
-
alright … sounds sick . ta med er bindningar då . för jag har bara mina egna o passar kanske inte alla .
-
grymt!
efter att ha byggt en typ 40 kitecustoms genom åren så har jag tröttnat nu när vi kör med bindningar och allt går av, ffa då pga brädknäckarjeppe… så i år blev det köbebräda från LF istället, som ju faktiskt är riktigt fina! ska bli kul att prova dina och se vad de håller för!
vilken divinycell anv du? hur mkt väv? (maila gärna lite info till david.augustinson@gmail.com)
Logga in för att svara.