Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing fusk med IKO-certifikat i Sverige

• fusk med IKO-certifikat i Sverige

Publicerad av anonym-anvandare på 15 oktober, 2004 vid 19:39

hur kommer det sig att sa manga instruktorer erbjuder IKO-kurser fast de inte finns med IKOs lista med instruktorer?

antar att manga tar en kurs i cabarete men sen skiter i att betala medlemsskap och leva upp till de andra kraven som stalls.

kanns ratt oseriost att kalla sig IKO-instruktor da kanske?

att IKO sen ar skit ar ju en annan sak…

roland svarade 15 år, 4 månader sedan 22 Medlemmar · 82 Svar
  • 82 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 19:41

aven om en del meteorolgi och sakerhet ar ratt bra med IKO men det verkar man ju skita i att lara ut i sverige anda nar nyborjare inte fattar att svarta moln ar fett farligt…

ja folk ar dumma och behover fa sant forklarat for sig.

• rambo_johnson

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 19:50

jävla nolla försöker du säga att jag inte är certifierad eller, bara för man inte pröjjar betyder det inte att man är certifierad.. vill du se mitt cert ella?

• patrikol

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 20:07

Kom med något konkret vilka instruktörer skulle påstå att dom är IKO certifierade och sedan inte är det. Känner dom flesta instruktörer här nere i Skåne i allafall och det är inte så värst många som är IKO certifierade men dom som inte är det säger heller inte att dom är det. Vad jag vet i allafall du är den första som påstår något sådant.

• skanepaul

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 20:23

Svar till:

hur kommer det sig att sa manga instruktorer erbjuder IKO-kurser fast de inte finns med IKOs lista med instruktorer?

antar att manga tar en kurs i cabarete men sen skiter i att betala medlemsskap och leva upp till de andra kraven som stalls.

kanns ratt oseriost att kalla sig IKO-instruktor da kanske?

att IKO sen ar skit ar ju en annan sak…

[/ QUOTE ]

va fan e det för snack? kom med rak kritik mot dem du vill kriticera. va jag kan se på listan så hittar jag ingen som utger sig för att var IKO som inte är det!

dessutom e det ingen glidar-kurs bara för att det är i cabarete. hur gött tror du det e att sitta i ett hotellrum o plugga med utsikt över kitebeach 5 dagar i rad med perfekta conditions???

/Markus Olsson IKO 2301

ps. http://www.ikorg.com/iko_instructors_list.php?menu_id=4

• annas

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 21:45

IKO, vilka jävla pengaindrivare säger jag bara. För det första kostar det 5000 spänn att gå en kurs. Sen måste man skicka in “kort” där eleverna fyllt i sina uppgifter, men man får absolut inte kopiera upp egna kort utan måste köpa från IKO några pappersbitar för drygt 700 spänn. Inte nog med det, Chrille beställde sådana för drygt 6 månader, men det fanns inga och han har fortfarande inte fått dom, men man får absolut inte kopiera upp egna..
    Idén är bra, men det sitter några pengakåta jävlar bakom den.

• nilsson

Medlem
    16 oktober, 2004 vid 06:57

Förvånad! Så är det i fler “cert” sporter, att någon kommer på att man tjänar mer på att monopolisera instruktörsutbilndningen, än att utbilda “vanligt” folk!

• michel

Medlem
    16 oktober, 2004 vid 08:17

Behöver ni kort? Jag har ett gäng så behöver ni bara ring
    så skickar jag. Det är väl klart att man inte skall behöva
    “göra egna”! Det är ju som man skulle öppna en körskola
    och kopiera upp körkort i sin färgkopiator …

Det tar faktiskt en jävla tid att få grejer, men det är
    ju något vi får ta upp med IKO. IKO organisationen borde
    faktiskt ligga i ett “civiliserat” land dit post kommer
    och kan skickas till inom ett par dagar !

Om man inte finns med på IKO’s lista över instruktörer innebär det antingen att man inte betalat sin avgift (en ganska liten sådan) eller att man misskött sina kurser och
    fått instruktörs certet indraget.

Mvh Michel Lundell
    IKO instruktör Id 1988
    0705 195990

• anonym-anvandare

Medlem
    16 oktober, 2004 vid 19:55

ar man ej med pa listan ar man ej certifierad nej.

precis som michel sager.

• luuddee

Medlem
    16 oktober, 2004 vid 20:13

men ärligt talat .. e de lönt att betala hel jevla tiden har man tagit det så har man .. man går faen inte o betalar sitt körkort varje år.. nä det har man tagit o då har man det..

• michel

Medlem
    16 oktober, 2004 vid 21:45

Absolut!

Mina elever vill ha en instruktör som är certifierad och
    håller kurserna efter IKO standard.

Andras elever betalar gärna lika mycket, men har heller
    ingen garanti att kursen håller någon standard.

Det är upp till eleverna.

Med vänliga hälsningar
    Michel

• fraddan

Medlem
    16 oktober, 2004 vid 23:52

Funkar väldigt bra utan att vara IKO certad. 9 av 10 kommer iväg och kör efter ca 10-12 timmar effektiv tid. Vi har aldrig haft ett enda klagomål angående kurser.

• zoolander

Medlem
    17 oktober, 2004 vid 00:22

så sant.. på min tid fanns inte iko i swiiden! men lik förbannat lärde sig folk att kitea!

• rambo_johnson

Medlem
    17 oktober, 2004 vid 01:32

Svar till:

så sant.. på min tid fanns inte iko i swiiden! men lik förbannat lärde sig folk att kitea!

[/ QUOTE ]

än om instruktören var en fed räli o vidrig man

• patrikol

Medlem
    17 oktober, 2004 vid 07:04

Finns många duktiga som inte har något IKO-Cert dom är inte problemet.
    Problemet är inte heller hur fort eleverna lär sig kitea, det gör dom förr eller senare ändå.

Problemet är dom som bara bryr sig om att tjäna pengar så fort och enkelt som möjligt det kursen skall fokusera allra mest på är säkerhet. Så att ingen kommer till skada.

Det tjänar vi alla i slutändan mest på.

• nilsson

Medlem
    17 oktober, 2004 vid 08:02

Absolut! Men det löser tyvärr inga cert, det är en personlig inställning!

Sida 1 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing fusk med IKO-certifikat i Sverige

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.