Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › fusk med IKO-certifikat i Sverige
-
du.. michel.. det skulle inte förvåna mig om jag började kitea innan du.. och det va faktiskt en av pionjärerna som lärde mig jag har haft en hel del drakar i mina dar..
vadå.. ser du ner på skottar? känner du någon? har du någonsin varit utanför varberg? provat något annat än naish?du tror nog att du har kommit på ett bra sätt att konkurera ut alla andra instruktörer i landet..
det är sådana som du som förstör hela grejen med hangloose.. du passar inte in i “sporten”.. fast man ska ju inte döma.. men utifån dina inlägg å steffo.
MVH JOHAN las scottas -
Vill klargöra min åsikt, jag tycker inte att iko cert är dåligt, men inte heller en kvalitetsstämpel! Det är ett bevis på att man lärt sig att göra ett kursupplägg, men bra pedagog? Ja det blir man inte för det! antingen är man en naturlig talang för det eller så krävs det betydligt mer än vad en Iko utbildning ger.
Hela systemet är en pyramid där botten utgörs av nybörjare som betalar till en instruktör som sen i sin tur betalar till den smala toppen, Iko.
Personligen är jag emot ett monopoliserande, tror att marknaden (kunderna) tjänar mer på ett friare utbud, både säkerhetsmässigt och ekonomiskt! Så fram för en fri sport, utan monopol!( som döljer sig bakom en fasad av alturism) -
Inte så farligt kanske men ni balanserar på en fin lina “Förstört hela sporten och på hopp på Skottar” sen är det ju såklart mer upp till den tilltalade att avgöra hur påhoppad han känner sig men vill bara strama upp det lite innan det går förlångt istället för att det skall gå förlångt. Alltid svårt det här.
Ni är ju goa snubbar båda två!
-
Svar till:
du.. michel.. det skulle inte förvåna mig om jag började kitea innan du.. och det va faktiskt en av pionjärerna som lärde mig jag har haft en hel del drakar i mina dar..
[/ QUOTE ]
Det tror jag visst på, reeeespect !
Svar till:
vadå.. ser du ner på skottar? känner du någon? har du någonsin varit utanför varberg? provat något annat än naish?
[/ QUOTE ]
Nej, jag ser inte ned på skottar, det är ett välkänt skämt
att skottar är snåla, det är naturligtvis inte så.
Utanför varberg ? räknas Björkäng ?? 😀
Andra drakar .. Cabrinha, Slingshot, WipikaSvar till:
du tror nog att du har kommit på ett bra sätt att konkurera ut alla andra instruktörer i landet..
[/ QUOTE ]
😀 Absolut inte, mina och andra IKO instruktörers kurser ger bergsklättrare, skärmflygare, dykare mlf ett alternativ.
Svar till:
det är sådana som du som förstör hela grejen med hangloose.. du passar inte in i “sporten”.. fast man ska ju inte döma.. men utifån dina inlägg å steffo.
[/ QUOTE ]
Kan du utveckla “vilka sådana som du är” som “förstörde” på Hangloose ? IKO instruktörer ? Vad gjorde du för Hangloose ?
Svar till:
MVH JOHAN las scottas
[/ QUOTE ]
Med vänliga hälsningar
Michel -
Hang loose – ‘shaka’ Hawaiiansk hälsning surfare emellan, Sträck ut lillfingret och tummen, knyt de andra fingrarna och vifta järnet. Känn dig som en äkta surfare.
Det e alltså ingenting som du “kan göra något för” eller “förstöra på” om du inte menar den där tävlingen. Men det lät som han menade själva surf attityden. Jag kan ju ha fel för nu har jag virrat in mig i en massa plugg men när jag såg det här var jag tvungen att rycka in- förvirrad eller inte.. hang loose
-
bäng räknas knappt..
och visst är skottar snåla.. när det gäller vissa saker..
“sånna som du” kan jag inte utveckla..
jag tror inte att du förstörde på hangloose.. det blev garanterat bättre med en michel där..
jag tycker att du har lite fel attityd.. fel hangloosestil.. (du vet tummen upp lillfingret ut! som en telefon!) när du (bara) vill tjäna pengar på kite.
min attityd är hemsk iband men det bryr jag mig inte så mycket om..
vad har jag gjort för hangloose? vet inte.. jag ser hangloose som en stil inte som en tävlig i lilla swiiden? du vet tummen upp och lillfingret ut.. som en telefon liksom!sen undrar jag varför inte jag kan komma in på din hemsida? den funkar inte.. (på min dator)
peace love and a telefon
-
Ok, jag tog det nästan för givet att jag trampade “zoo” på
tårna på “HangLoose” tävlingen. Visst jag förstår att
det inte är “coolt” att ta något som säkerhet på allvar,
jag har dock sett hur det kan gå om man inte gör det.Aloha,
Michel -
? “bara vill tjäna …”
Det är i stort sett omöjligt att tjäna något på kiteförsäljning (i sverige), det vi
gör på Swell är för att vi älskar att surfa och att hålla
på med det som vi tycker är roligt …telefon på dig också
Med vänliga hälsningar
Michel -
Tacka vet jag äggnudlar med smälta aladinhjärtan i d e fan livet…
för övrigt så börjar otroligt antikt om några min på svt! -
det e inte det jag menar..
alla istuktörer lär ju ut säkerhet.. och det är jag nästan säker på efter som enviss hugo var min instuktör och om han lär ut säkerhet så måste ju alla andra också göra det.. varesig iko eller ej..
säkehet kan väl va gaska coolt.. själv kör jag med hjäl ryggplatta och hela köret när jag snowboardar.. det va ingen som lärde mig det.. jag har ingetcert..jag menar, min åsikt är, att man inte behöver dela ut nåra cert, det har ju fungerat i de flesta andra extremsporter..
och nu glömde jag vad jag skulle skriva.. fasen..
kommer nog på det inom en snar framtid -
Svar till:
sen undrar jag varför inte jag kan komma in på din hemsida? den funkar inte.. (på min dator)
[/ QUOTE ]
Ok, jag trodde inte någon var intresserad, vi skall lägga ut
en ny site idagarna …
Sidan är uppe igen …Aloha,
Michel -
tjäna.. nä inte idag..
men om du hade fått som du vill så hade det ju blivit michelmonopol på att sälja kurser och kiteprylar! och då hade du tjänat
eller? -
Hmm det hade ju vart roligt om man kunde ha det som jobb att hålla kurser och sälja surfgrejer … monopol .. hmm bra ide!
telefon !
/Michel
Logga in för att svara.