Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fy fan sicken dag…

• Fy fan sicken dag…

Publicerad av the_novice på 29 april, 2005 vid 20:18

Det var inte min dag idag. Gick upp hyffsat tidigt och slängde in lite grejer i bilen vid halv sjutiden och drog till jobbet. Satt sedan och lyssnade på vinden hela dagen och kom inte idärifrån för en strax före fem, varför måste allting göras på fredag eftermiddag?
    Snackar med polarn och han bangar förstås, fel vind, fel riktning och fel dag i månaden eller ngt…
    Så då fick det bli premiär i Torkel dit alla andra verkar dra. Fastnar givetvis i rusningstarfiken och har gott om tid att fundera på vad jag kan ha glömt hemma, hur vaken var jag egentligen imorse?

Väl framme så har förståss vinden dött, Nicke springer några extra varv runt masten, några andra riggar ned och en riggar 8.0. Vad fan, får väl bli 8.5 för min del då. Riggar och släpar sedan grejorna drygt en kilometer till något sånär fen djup och sedan iväg. Fan va gott drag, skulle haft en GPS med nu… Pang, kör fenan i en musselbank, drar knäet genom seglet och skär upp handen på musslorna… shocked.gif

Så var fixar man segel i Gbg och hur tar man lättast bort blodfläckar från mastfickan, bommen och fotstropparna????
    Någon som vet, Markram kanske har goda råd? smirk.gif

Knatte svarade 19 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • hstrom

Medlem
    30 april, 2005 vid 00:33

Tja!
    E nästan glad att jag inte han ut o råkade ut för ditt missöde…
    Lagade ett segel åt e polare härom dan.. kostade 525 för att laga en ruta!
    Hör av dig om du vill ha nr. Det va en firma i kungälv.

• krullo

Medlem
    30 april, 2005 vid 07:38

Kolla med North i Göteborg.

• the_novice

Medlem
    30 april, 2005 vid 07:49

Ja jag hör nog med North.
    Ligger det inte ngt på hisingen också, kommer inte ihåg namnet nu, men har för mig att det var ngn tjej som surfade och kunde laga segel?

• the_novice

Medlem
    30 april, 2005 vid 07:59

Hittade en gammal tråd, Lundh sails vid Nya varvet var det jag tänkte på…
    (andra sidan hamnen alltså)

• kamaaina

Medlem
    30 april, 2005 vid 09:31

Lundh sails har jag praoat pa en gang i tiden
    Albatross sails
    Haag sails
    Wallen kanske
    Ottosson kanske
    Finns manga duktiga segelmakare
    /f

• antiques

Medlem
    30 april, 2005 vid 10:04

Finns duktig segelmakare i Smögen juh!

Syverson!

• Knatte

Gäst
    30 april, 2005 vid 20:46

Surt frown.gif
    Jag lider med dig. Inte kul att våndas en hel dag på jobbet, för att sedan råka ut för totalt misslyckad surf crazy.gif
    Fanns det potensional på stället, innan allt gick åt skogen??

• the_novice

Medlem
    1 maj, 2005 vid 11:01

Jag riggade om till 7.5 och satte på en mindre fena och vinden ökade så det blev väl två timmars surf i alla fall, fast det var bara mot slutet som jag vågade köra för fullt, var fortfarande rätt skraj efter krashen. På vissa ställen sitter det lite nedkörda vägpinnar, antar att dom varnar för stenar och frågan är ju hur många omärkta det finns?

Stället är nog bra på ost-sydost och säkert väldigt bra för freestyle och kite, men den långa promenaden är inte rolig. Jag trodde att det skulle gå att köra rakt över till onsala sidan men då får man nog runda kalvö först…
    (ev. var det extra lågt vatten nu?)

Bifogar en liten bild (grönt är seglingsbart med hjärtat i halsgropen tongue.gif ), hade varit kul att se ett riktigt sjökort över platsen.

• the_novice

Medlem
    1 maj, 2005 vid 11:05

det var det där med bilden också…

• tdk

Medlem
    1 maj, 2005 vid 12:08

För att försvara torkelstorp liiite, så brukar det inte vara så illa. Har aldrig sett att det varigt så lågt vatten där förr. Visst, det ÄR lite grundt mitt på i höjd med ön, men det brukar inte vara så man tar i. Klart nu kör ju inte jag med några slalom svärd direkt, men ändå.. Stenarna som är uppmärkta med snöpinnar brukar vara någon decimeter under ytan, och nu va dom ju helt blottade. Säger en del om den låga vatten nivån! Stället är gott på syd tok platt! Men snart kommer ju sjögräset och det blir näst intill omöjligt att segla där. crazy.gif

• Knatte

Gäst
    1 maj, 2005 vid 13:25

Här kommer en sjökortbild enligt önskemål smile.gif

• mattap

Medlem
    1 maj, 2005 vid 15:02

Svar till:

Jag trodde att det skulle gå att köra rakt över till onsala sidan men då får man nog runda kalvö först…
    (ev. var det extra lågt vatten nu?)

[/ QUOTE ]

Gick att köra över, men då fick man hålla sig en bra bit från ön (alltså öster ut, eller hur det nu blir). Filade nog ner min 38cm fena 1dm första gången jag försökte köra över för närma ön frown.gif

• the_novice

Medlem
    1 maj, 2005 vid 18:40

Tackar, jag hade väl hoppats på att det skulle vara lite tätare mellan “djup-kurvorna” och ev. även också visa var det finns stenar… wink.gif

• Knatte

Gäst
    1 maj, 2005 vid 19:30

Kanske lite bättre. Du får avgöra ifall Mapsorce var noggrannare smile.gif

• the_novice

Medlem
    1 maj, 2005 vid 20:53

Det ser ju väldigt likt ut, alla siffror är identiska, mapsource är nog baserat på sjökorten…. wink.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fy fan sicken dag…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.