Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Fysiska kitshopar…
-
Fysiska kitshopar…
Publicerad av kitelife på 16 mars, 2010 vid 21:49Hur många fysiska kiteshopar finns det runt om i landet? Jag efterlyser alltså butiker som man kan gå in och handla i, inte webbshopar. Och vilka märken kan man köpa i respektive?
jakobb svarade 14 år, 8 månader sedan 14 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Räknas hemma hos mig? Jäkligt frikostiga öppetider iaf. 😀
/Kaj
-
KiteLife wrote:Hur många fysiska kiteshopar finns det runt om i landet? Jag efterlyser alltså butiker som man kan gå in och handla i, inte webbshopar. Och vilka märken kan man köpa i respektive?
Gå in och klämma på saker och sedan beställa billigast möjliga på nätet menar du? 😉
-
ölandstoken;602043 wrote:Gå in och klämma på saker och sedan beställa billigast möjliga på nätet menar du? 😉
Nä inte precist…:crazy:
tänkte mer i banorna att om man endå ska beställa via en webbshop (grisen i säcken ; ) så kan den juuh lika gärna ligga utanför svedala – eller hur? Vad jag efterlyser är shoppar där man kan gå in och klämma och få personlig service och goda råd för det är juuh faktiskt det som är skillnaden och lite det man betalar för, typ kunnig personal och möjligheten att veta att man kan gå tillbaka närsomhelst för garanti eller bara lite goda råd…
Att sen kunna prova en våtdräkt eller liknande är helt avgörande för mig iaf. ett annat plus är att få med sig grejen direkt och inte vänta flera dagar på frakt mm. ett annat plus är finns det drakar finns det reservdelar, vad gör man när man tappar CL´n eller kör av en lina eller en fena? jo man väntar och väntar (eller får hjälp på steffo ; ) någon måste juuh sitta på grejerna!Cortex; Om du har en shop hemma hos dig eller i en annan lokal kan juuh inte spela någon roll, det är mer frågan om att verkligen ha grejorna på plats… faktiskt snarare ett + – som du säger suveräna öppettider ; )
Kom igen nu! gyllene chans för gratisreklam 😀
-
South Coast Sweden i Abbekås (mellan Trelleborg och Ystad). Säljer Kite-, vind- och vågsurfutrustning från Naish, Mystic och O’neill. southcoastsweden.se
-
hade ju varit bra om man sammanställt alla svenska leverantörer.. kan ju vara bra både för nybörjare som fullblodsproffs, bara och klistra som tråd eller något..
(dock så kanske det inte är genomförbart pga reklambannersen på steffo)
-
-
KiteLife;601994 wrote:Hur många fysiska kiteshopar finns det runt om i landet? Jag efterlyser alltså butiker som man kan gå in och handla i, inte webbshopar. Och vilka märken kan man köpa i respektive?
wallens sport gbg
-
pripps;602096 wrote:wallens sport gbg
enough of the swearing! 😛
-
Hur menar du Pan? Finns det många butiker som säljer saker som de inte har? Jag förstår inte hela den där grejen med att sakerna ska finnas rent fysiskt. När det är flera månaders ledtid på beställningar från Asien kan det ju inte finnas många som kör build-to-order.
Hur som helst – butiker:
Det är väl typ Fahléns (VBG), Southcoast (Skaune), NoComply (GBG), Surfers (VBG), Surfshopen (HSTAD) och snart Kitekraft (FJOLLTRÄSK) som har fysiska butiker som är öppna mån-fre+lör och som går att spontanbesöka när andan faller på?
Sen finns det ju en uppsjö “boka tid och besök oss”-butiker samt “öppet var tredje torsdagkväll”-butiker.
-
väldigt mycket gbg-butiker.
men inte direkt en enda i malmö.
pjoter, ta ditt ansvar. 😉
-
jakobb;602222 wrote:ontop finns ju 🙂
och robbans sport o surf som jag inte ens skulle rekomendera till min värsta fiende.
Logga in för att svara.