Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing G-Love, när?!

• G-Love, när?!

Publicerad av above_the_law på 25 oktober, 2007 vid 13:04

När är det optimala förhållanden för G-Love?
    Jag var där igår (onsdag) och det var tur att jag inte åkte dit från Göteborg enbart pga surfen;-) (Jobb-kombination).
    Visst var det glassigt på insidan av udden och trevliga lirare på vattnet, men vågorna var ju inte större eller kraftfullare än en vanlig “bra” dag i Läjet eller A-bay!
    Det var NO ca 8-11 m/s och hade blåst mer under natten och morgonen innan, vilket jag trodde skulle ge episka förhållanden. Vindsurfarna körde ca 5.0 och kitarna 10:or, så jag tog min Waroo 12:a.

Reflektion:
    Vågorna ville liksom aldrig bryta riktigt förrän alltför långt in i bukten. Storleken och kraften var inte alls vad jag väntat mig. Det var extremt glassigt på insidan men riktigt stökigt längre ut och ganska byigt. Det var lurigt att plocka några stora vågor nära udden. De stora var längre söder ut och då blev det ju till att kryssa tillbaka till ett bra utgångsläge efter en lång ride…Kan tänka mig att den vågen är bättre för goofy-kitaren pga att det var för nordligt för att riktigt kunna svänga upp mot våg-facet på toeside?

Vad tycker ni andra?

Nästa gång lär jag nog skippa kiten och enbart vågsurfa där istället, vilket ju är det ultimata i o f s:-)!

Jag anser fortfarande att Dalen är sveriges bästa Vågspot för kite;-)
    MEN någon vägbeskrivning skulle jag aldrig lägga ut, ens om någon hotade mig till livet, he he. De enda som förtjänar att hitta de bästa spoten är de verkligt dedikerade sufarna, och den som verkligen vill hittar dit förr eller senare…En rättvis och oskriven surflag tycker jag!

Bilder
    Åkare: ? (Ripper?), innan jag gick ut på vattnet…

jezaja svarade 17 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing G-Love, när?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.