• Posted by nordgren on 27 augusti, 2003 at 16:47

Var ute nyss och körde för första gången på mitt “nya” begagnade segel (Simmer fr zero) i byig vind och fick i fullplaningen ett satans kastfall som jag inte lyckades parera (satans hängsele)och vipps så låg halva överkroppen (armen och axeln) på andra sidan seglet. mad.gif Gaaaaah! Satan, en reva från mastfickan i en båga över typ hela fönstret till botten av det. frown.gif mad.gif frown.gif
    Fan vad gör man nu då? Leta efter segelmakare? Hur mycket kostar det om man byter en hel ruta? (Stora rutan vid bommen)

nordgren replied 21 years, 3 months ago 4 Members · 5 Replies
  • 5 Replies
  • cambo

Member
    27 augusti, 2003 at 16:49

Gjorde ungefär samma sak förra helgen, skulle prova å hoppa lite vilket slutade med ett hål på säkert över en halvmeter i seglet, blir väl en lagning på ett par kvadrat.

• _frippe_

Member
    27 augusti, 2003 at 17:07

Jag gjorde samma sak förra året på Fuerteventura, hela våden mellan de två första lattorna över bommen sprack. Jag lagade det på plats hos en segelmakare och det blev riktigt bra. Det kostade ca 500 SEK, men det är nog dyrare här hemma.

• sunkan_

Member
    27 augusti, 2003 at 17:20

Jag har betalat 1000:- för byte av bomrutan hos Björns Segelvård i Stockholm, det var på ett 8.0 Simmer Zero Seven

• Johan!!

Guest
    27 augusti, 2003 at 19:47

Hör med SaltsjöbadsSegel, har lagat där ett par gånger och det brukar bara kosta några hundralappar.

//Johan

• nordgren

Member
    28 augusti, 2003 at 10:42

Okej schysst, får hoppas att det inte behöver bli för dyrt, men ett par hundringar är ju bra!

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

You must be logged in to create new discussions.