Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gaastra?
-
Gaastra?
Publicerad av hanke på 9 december, 2008 vid 09:36Var får man tag på Gaastra i Sverige?? Skidsport har endast ett mycket litet sortiment av tex Poison och Manic 09’or… Finns det fler återförsäjlare?
//H
broderisak svarade 15 år, 11 månader sedan 11 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Kanske kan du köpa Barwzinhos gamla billigt:
http://1.bp.blogspot.com/_czUfPbJKZic/STrKdiCOa2I/AAAAAAAACfY/237SD0qQ-M0/s1600-h/DSC00204.JPG
-
Surfers Paradise har argenturen.
Finns en skitbra affär i Danmark också, som säljer över nätet. Intersurf heter den.
-
Ok, blir att testa danskarna då! Surfshopens utbud verkar inte uppdaterat på ett tag…
-
Hak;520183 wrote:Surfers Paradise har argenturen.
Finns en skitbra affär i Danmark också, som säljer över nätet. Intersurf heter den.
Jag tror faktiskt att skidsport har argenturen, men då både skidsport och surfers är partners så spelar det nog mindre roll. Du kan säkert beställa segel om du pratar med dem i alla fall.
-
Om skidsport nu har agenturen, hur kommer det sig att de har så dåligt utbud? De har tex bara 3 strl med Manic 09 hemma… Om jag var Gaastra skulle jag inte vara alltför nöjd med dem som återförsäljare…
-
Nä, det är riktigt dåligt. Jag var ute efter master och när jag frågade omdet fanns inget i lager. Beställde till slut från Tyskland, 1500 billigare per mast trots frakt och 1 månad snabbare leverans. Sjukt…
Kan ju vara så att man inte vågar beställa hem pga marginell försäljning, men har man inget hemma blir det ju självuppfyllande… -
Angående lagerhållning på Skidsport så kan det ju vara så att de har lagret fullt med vintersportgrejjer nu och inte har plats för mer av nästa års segel och master ännu. En liten teori om varför de inte har fler storlekar hemma av master och segel bara.
-
Har Skidsport den? Det var det sjukaste, med tanke på att de inte ens har alla modellerna. Fan va industrin går baklänges i Sverige. Jag trodde att SP tog över när Surfcompaniet släppte. Tacka vet jag companiet, det var tider det, när man slapp skicka efter sina segel från den galne tysken och sedan få fel grejer vid leveransen, och istället bara behövde sätta sig på cykeln för att hitta Atte som käka lunchkebab och gav feta rabatter. Nä, det var bättre förr.
-
@SWE 496 520430 wrote:
Angående lagerhållning på Skidsport så kan det ju vara så att de har lagret fullt med vintersportgrejjer nu och inte har plats för mer av nästa års segel och master ännu. En liten teori om varför de inte har fler storlekar hemma av master och segel bara.
Jovisst, men nu var det ju inte nu som jag försökte beställa utan på försommaren. Jag har kikat vid ytterligare ett tillfälle efter ett Manic att komplettera min linje med, men det visade sig att man bara hade Poison hemma.
-
Klotade hyfsat i somras och blev pga det stående utan prylar. Fick välja mellan att vänta x antal månader på garanti eller helt enkelt byta fabrikat. Lyssnade då runt lite och det slutade till slut med gaastra. Bla för att skidsport hade allt jag behövde på hyllan.
Jag har seglat i snart 20år och har i Sverige aldrig varit med om maken till service och lagerhållning. Skidsport är i en klass för sej här i sthlm. -
Hak;520827 wrote:Har Skidsport den? Det var det sjukaste, med tanke på att de inte ens har alla modellerna. Fan va industrin går baklänges i Sverige. Jag trodde att SP tog över när Surfcompaniet släppte. Tacka vet jag companiet, det var tider det, när man slapp skicka efter sina segel från den galne tysken och sedan få fel grejer vid leveransen, och istället bara behövde sätta sig på cykeln för att hitta Atte som käka lunchkebab och gav feta rabatter. Nä, det var bättre förr.
Tysken har nog bättrat sig ,har beställt tre gånger i år och det har varit rätt var gång.
men det är tveksamt om det lönar sig att köpa 09 grejer av honom. -
Gaastra har släppt dom sista 2009 seglen på nätet nu. GTX RACE ser jag har fått en större mastficka mot det gamla GTXn..
Logga in för att svara.