Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gaastra IQ 2011

  • dr-masse

    Medlem
    6 augusti, 2010 vid 13:33

    Ah, najs rapport! Är själv väldigt sugen på den där typen av segel (4-lattat under femnoll), väntar nog ett år dock…

    Vad är största skillnaden mot Manic, som du ju också kört?

  • olandersson

    Medlem
    6 augusti, 2010 vid 13:39

    Tack för det Masse!

    Manic är nästan för bra segel för att välja något annat men jag behöver lite hjälp i vågridningen så därför väljer jag IQ, och så klart för nyhetens behag.
    Men jag kan klart rekommendera detta segel, något ovant i början och man får flytta bak tamparna nåt hejdlöst men sen bara kör man i alla vindar.

    Om du kommer ner till västkusten snart så får du mer än gärna prova dem, eller så kontaktar du Per på skidsport så får du säkert testa hans.

  • olandersson

    Medlem
    6 augusti, 2010 vid 13:40

    Glömde säga att IQ har en snabbare rotation när du skotar till i bottomturnen än Manic.

  • dr-masse

    Medlem
    6 augusti, 2010 vid 14:05

    Den hjälpen du behöver i vågridningen är typ noll och intet jämfört med den hjälp jag behöver… ha, ha!

    Skall nog kika på de däringa IQ liter mer, och japp! Cullin har tre för test och det tänkte jag minsann glatt utnyttja. Ett lite “pitchigare” och kvickare segel skuller vara väldigt kul att testa, det verkar ju vara precis det IQ är.

  • hakman

    Medlem
    7 augusti, 2010 vid 09:04

    Tycker det är riktigt synd att de skrotade Echot för att ta in ännu ett vågsegel. Fan va bra Echo LE var asså, där kan vi snacka om direkt och kraftfullt med total precision. IQ är säkert skitbra för våg å andra sidan… Men som lillCalle sa när alla åkte till Varberg och vi var ensamma kvar i Shitbay: “Vad är det egentligen för mening med att segla vågor när det finns plattvatten? Det verkar ju bara jobbigt.”

  • olandersson

    Medlem
    7 augusti, 2010 vid 10:31

    Hej Håkan!

    IQ är framtaget även för freestyle just för att det är snabbt i rotationen, som jag skrev i mitt test: “Jag kan även rekommendera detta för freestyleseglare som vill ha extra rotation i manövrana, jag är ingen duktig freestylare, men det jag försökte mig på satt bättre än då jag ansåg mig vara hyffsad.”

    Prova det innan du dömer ut det, du kommer inte att bli besviken det lovar jag.

    //Hälsn /Henke

  • olandersson

    Medlem
    7 augusti, 2010 vid 10:52

    Flera av de bästa freestylarna använder IQ

  • callep

    Medlem
    7 augusti, 2010 vid 11:29

    fast dom gör ju inte det……….

  • olandersson

    Medlem
    7 augusti, 2010 vid 14:21

    Eller kanske snarare taktik att tävla på ett segel som du tränat in dig på. Sen kan de ju oxå vara en smaksak, alla segel är ju inte optimala i alla storlekar. Tycker ändå att ni ska prova dem om ni får chansen.
    /Henke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gaastra IQ 2011

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.