Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gaastra Vapor -11, rigghjälp…

• mick

Medlem
    16 april, 2012 vid 18:01

Håller med Mahi, det är grymt bra att kunna justera nedhalet när man är ute på vattnet, speciellt i början innan man fått till finliret. Dessa förlängare behöver lite kärlek för att hålla/funka men det är det väl värt.

Du får gärna låna en av mig och testa (Jag bor också i Bromma)

• henryk

Medlem
    16 april, 2012 vid 19:27

Tack för mer shopping-tips! Biltema spray e ju ett bra billigt tips! (brukar smörja rullarna på mina freeridegrejer me silicon för att det inte blir så skitigt..men pfte e säkert bättre med högt tryck på grejerna). Har gluttat på Northförlängarna oxå förstås… just att att kunna justera på vattnet e ju suveränt bra så man slipper kånka upp 9,5 an på land, man blir ju trött bara av det…
    “Dessa förlängare behöver lite kärlek” – visst det kan man ju ställa upp på !? 😉

• martin-m-a

Medlem
    16 april, 2012 vid 20:37

Har en North förlängare till mitt 9,5
    Extremt smidigt att ändra nedhalet på vattnet när det mojnar eller ökar i vind !
    Som Mick säger så behöver dessa lite mera kärlek än vanliga förlängare. Han testat flera sprayer utan riktig framgång ! Får man en spray att funka bra för mekaniken så fastnar det lätt sand . Och den sprayen som inte tar åt sig skräp , då tycker jag mekaniken blir ” stel” ….. Några bra tipps på medel ?

I am here: http://tapatalk.com/map.php?b53r4v

• kapten-k

Medlem
    16 april, 2012 vid 21:15

Tänk på att inte ta bort bommen innan du har poppat av alla cambersen när du riggar ner, finns risk att man knäcker ändan på nån latta.

• vindsokaren

Medlem
    19 april, 2012 vid 19:00

Oj nyttig läsning detta köpte precis ett beggat vapor-08 som jag riggade idag .trodde att dom gamla riggtakterna satt i men icke.
    Fick i alla cambrarna men det var jobbigt.
    Skummade denna tråd tidigare,men nu när jag läst på kommer det nog gå bättre.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gaastra Vapor -11, rigghjälp…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.