Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gaastra Vapor -11, rigghjälp…
-
Håller med Mahi, det är grymt bra att kunna justera nedhalet när man är ute på vattnet, speciellt i början innan man fått till finliret. Dessa förlängare behöver lite kärlek för att hålla/funka men det är det väl värt.
Du får gärna låna en av mig och testa (Jag bor också i Bromma)
-
Tack för mer shopping-tips! Biltema spray e ju ett bra billigt tips! (brukar smörja rullarna på mina freeridegrejer me silicon för att det inte blir så skitigt..men pfte e säkert bättre med högt tryck på grejerna). Har gluttat på Northförlängarna oxå förstås… just att att kunna justera på vattnet e ju suveränt bra så man slipper kånka upp 9,5 an på land, man blir ju trött bara av det…
“Dessa förlängare behöver lite kärlek” – visst det kan man ju ställa upp på !? 😉 -
Har en North förlängare till mitt 9,5
Extremt smidigt att ändra nedhalet på vattnet när det mojnar eller ökar i vind !
Som Mick säger så behöver dessa lite mera kärlek än vanliga förlängare. Han testat flera sprayer utan riktig framgång ! Får man en spray att funka bra för mekaniken så fastnar det lätt sand . Och den sprayen som inte tar åt sig skräp , då tycker jag mekaniken blir ” stel” ….. Några bra tipps på medel ?—
I am here: http://tapatalk.com/map.php?b53r4v -
Tänk på att inte ta bort bommen innan du har poppat av alla cambersen när du riggar ner, finns risk att man knäcker ändan på nån latta.
-
Oj nyttig läsning detta köpte precis ett beggat vapor-08 som jag riggade idag .trodde att dom gamla riggtakterna satt i men icke.
Fick i alla cambrarna men det var jobbigt.
Skummade denna tråd tidigare,men nu när jag läst på kommer det nog gå bättre.
Logga in för att svara.