Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Galleri från träningslägret finns på SBF:s hemsida
Taggad: racing
-
Galleri från träningslägret finns på SBF:s hemsida
Publicerad av anonym-anvandare på 12 maj, 2003 vid 08:04Galleri från helgens Formula träningsläger på Öland finns nu på http://www.bradseglarforbundet.com
anonym-anvandare svarade 21 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Jag vill passa på att tacka Robban och Bengt Kläppe för ett riktigt bra tränigsläger och ÖWC för att de låter oss vara där och utnyttja deras båtar, bojar, mm, STORT TACK!
Jag är förvånad över att det var så få där, ni andra missade verkligen något!
//JIMMY
-
Som svar på Jimmys kommentar angående antalet deltagare,så vill jag nämna att vi i E-tuna är 7-8 Formulaseglare med flera på gång.Att vi uppfattade tidigare kommentarer kring inbjudan ifrån SBF, som att lägret var ihuvudsak tänkt som uppstart för Eliten.Jag tror och hoppas att vi är en växande skara som tycker att det skulle vara roligt och givande med träffar, för att utvecklas som Formulaseglare och sedan kanske ta steget ut på tävlingsbanan.
Mvh Lasse Swall E-tuna
-
Hej!
Ville bara passa på att tacka för ett jätebra träningsläger med mkt vattentid!
Själv är jag nybörjare på formula och jag lärde mig otroligt mkt, allt från starter, flaggor, väjningsregler, trimtips, laylines med mera. Man var lite nervis i början när alla duktiga drog iväg vid starten men man vande sig. Jag kan bara rekommendera alla som har möjlighet att åka att ta chansen nästa år.
MVH
Gustav
-
Vi var 8 st som prioriterade Skåneserien då den var inbokad innan lägret var spikat.
Därav inga från Skåne.
-
Hmmm…. Förargligt detta med inbjudan. Träningslägret är till för alla som har ambitionen att tävla i Formula, oavsett nivå!
I helgen som kommer (17-18 maj) är det första deltävlingen i Svenska Cuppen eller Swedish Windsurfing Tour som den nu mer heter. Den går av stapeln i Göteborg, Sillvik.
På Brädseglarförbundets hemsida står det “Då är det Formula eliten som skall göra upp om pallplatserna.” Ja, någon skall ju göra upp om pallplatserna men på träningslägret var det vissa så kallade nybörjare som flera gånger satte eliten på plats så det kan mycket väl bli fler än den etablerade “eliten” som kommer att slåss om pallplatserna i Sillvik!SWT må vara den högsta instansen inom vidsurfing i Sverige men den är fortfarande öppen och till för nybörjare som erfarna, ung som gammal! Så ta med Formula prylarna och kom till Sillvik i helgen! Jag kan nästan lova att ni kommer att ha riktigt kul (bara det blir vind) och att ni kommer att lära er massor antagligen mer än vad ni gör hemma i viken under hela säsongen! Ofta får jag frågan om vad man skall kunna för att vara med och tävla, inte så mycket faktiskt, gippa, slå och de vanligaste väjningsreglerna!
PS. Man måste också vara medlem i Svenska Brädseglarförbundet, (kostar 200kr) då får man ett personligt segelnummer som man måste ha i seglet vid tävlig. Om man bara ska tävla i Sverige måste man inte ha SWE framför numret.
Hoppas vi syns i Sillvik!
//JIMMY
-
Tillägg till Jimmys angående medlemskrav för att tävla. Medlemskap i en klubb ansluten till ett distriktseglarförbund.
-
Såg att ni hade AB:n på bild. Hur betedde den sig på vattnet? Var det någon från “eliten” som seglade den?
-
Det var Jesper Blomberg som hade äran att segla AB+. Ser ut ungefär som fanaticen, med den lite mer rundare thundertailen. Hur den går i vattnet vet jag inte så mycket om..
-
AB+:en är kanske inte så lik Fanatiken som den förefaller vid en första titt. Den har en annan outline (bredare one-foot-off med rejäl avsmalning i en rund häckoutline) rundare och tunnare kanter, annan volymdistribution, rockerkurva etc. Det är väl egentligen enbart längd och bredd som är ungefär samma. I vattnet är brädan livligare än fanatiken. Jag gick dock kanska dåligt på Öland i synnerhet på kryssen hade jag svårt att hänga på topp 5. Det beror dock garanterat till 200% på mig och inte på AB+en. Jag har liksom ganska begränsad formulaerfarenhet – än så länge!
Vill också passa på att tacka för en bra träningshelg. Som påtagligt blåbär kan jag intyga att den var både urkul och extremt lärorik.
Jesper
Logga in för att svara.