Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gålö på lördag?
-
Gålö på lördag?
Publicerad av blabussen på 18 augusti, 2011 vid 17:50Ni som vet lite mer om stockholms surfet, kommer det funka bra på Gålö på lördag? Typ, 5.3??
blabussen svarade 13 år, 2 månader sedan 13 Medlemmar · 29 Svar -
29 Svar
-
Nu måste jag ändra! De har ju uppdaterat prognosen till mer vind och att den skall hålla i sig längre. Ser ju bra ut men frågan är hur vinkeln blir för Skälåker? Kan ju bli lite mycket N i vinden men jag siktar på att köra där från morgonkvisten. Finns inte så mycket att välja på vid den här riktningen.
Chansa och kör, annars blir det definitivt ingen surf.
-
Ser nu ut att bli rätt mkt N. Hur funkar Skälåker på ren N? Har bara kört där på ONO-NO.
-
Tack! Tyvärr är det ju svårt med bra spots på N. Fördelen med Skälåker är väl att det ligger ganska nära kusten och borde få hyfsat med vind. Nåt annat tips på bra N-spot?
-
Väddö skall väl vara bra på N, har ej kört där
-
Carlito74;666317 wrote:Väddö skall väl vara bra på N, har ej kört där
Precis, men vad tror Väddö/Salnö-localsen om rådande prognos?
Känns som det lilla lågtrycket med ganska snabbt vridande vind inte kommer hinna bygga upp några vågor? E de värt att åka dit?
/ Peter
-
Verkar också som att vinden inte har samma tryck där uppe. Mest vind i mellersta skärgården om man ska tro DMI och gurun.
Får bli Skälåker eller eventuellt Trälhavet om det blir för mycket N. -
Näsby Park funkar bra på Nord också. Det blir ju oftast byigt på nordliga riktiningar. Det är iaf min upplevelse.
Lättast att ta sig ut i Näsby Park med småprylar vid Nordligt är på Kråkudden. 200-300m gångväg från Näsby Parks parkering. -
Funderar på en Lördag i kärringviken på Torö. Kan bli bra med slalom där.
-
mr_soft;666349 wrote:svartklubben, singö för min del
Rangsta vid Himmerfjärden är ett alternativ för oss i eller söder om stan, vinden ska ju vrida mot NV
-
äh!! ser ju ut att bli för mycket N-NNV så då blir det väl Trälhavet istället. Säkert mindre vind där men funkar bättre på N-NV.
-
Är det någon som skall till baggenfjärden: mjölkudden eller saltsjöbaden?
-
DET BLÅSER redan på fredag kväll, 10-12 i södra skärgården, enligt Viva fast det ser onekligen lite mindre ut en bit in. Blir det pannlampa på och ut på fjärden?
-
Härligt med kärt återseende blåbussen! Gålö är ju klassiskt “flexspot” för oss 😉 Jag och 2 dönickar tänkte prova Gålö tidigt runt kl 6 och ge det 2-3 timmar. Glöm inte ciggen! 😉
Logga in för att svara.