-
Gamla brädan har gett upp…
Tjenare alla
Har en RRD AvantMove 69 2003 års modell? 104 liter
Den var lite svår att lära sig på, men när det lossnade med ikrokad och stroppar har den varit väldigt skön och bra. Kört från 4.2 till 7.5 men favorit är 6.5 med den. Gipparna sitter inte ännu men är på gång, Slagen har börjat lossna och sitter om det inte brallar i för mycket.
Hade ju hoppats på att haft den ett tag till, tills jag kände att jag växt ur den men sist när jag var ute så slog masten i nosen och det flöt frigolit runt mig….
Så nu leter jag efter en ersättare. Har ni några förslag på liknande bräda på annonserna här i köp o sälj? Letar alltså efter lättkörd bräda som man kan lära sig gippa på. Mest kör jag ju 6.5 så där omkring ska den ju vara lämplig. Har ju en uppsättning powerbox fenor så det hade ju också varit bra.
I framtiden lutar det åt slalom eller freeride bräda för dom övre segelstorlekarna, och en vågis för dom mindre, brädan jag hade var ju ett slags kompromiss. Kanske lika bra att satsa på en slalom direkt?ja, många frågor, men tacksam för svar…just det ja, jag väger 70 kilo.
Logga in för att svara.