Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gamla prylar – duger idag?

• Gamla prylar – duger idag?

Publicerad av hakan-b på 6 juli, 2006 vid 13:04

Jag tittade på vinden på sommarstugan och såg då min gamla Astro Rock som jag använde senast för 7-8 år sedan. Beträffande fenboxen som är av antik modell – går det på ngt sätt med plastningsarbete göra så att man kan få dit en mer modern? Vilken typ av fenbox skall man fvälja? Eller är det overkill på en så gammal bräda? På vinden låg även min mast – en Fiberspar World Cup Carbon. Funkar den med ett modernt segel? Mvh Håkan B

rasmus_w svarade 18 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • lars_k

Medlem
    6 juli, 2006 vid 13:11

Astro Rocken har väl en vanlig US-box? Det hade min 91’a iaf…
    Dvs en sån box som sitter på de flesta vågisar av idag. Alltså inga problem att fixa bra fena till den. Annars är ju AstroRocken helt OK att ha kul med även idag (men hopplöst efter i jämförelse med moderna brädor…).
    Kör hårt!

• pelle_o

Medlem
    6 juli, 2006 vid 20:44

Bic hade väl trimbox på den tiden? Iallafall hade BicTempo det. Hittar du ingen sån fena så är det nog enklast att trycka dit en US-box. Masten är en höjdare om längden stämmer, IMCS var samma då.

• mr_johan

Medlem
    6 juli, 2006 vid 22:00

Jodå, sitter usbox på astro rock. Alla fenor jag har testat har passat på min iaf. Köpte min billigt som första lilla bräda och den funkar med nyare segel men skillnaden är ju självklart stor mot nya brädor..

• rasmus_w

Medlem
    6 juli, 2006 vid 23:21

Fiberspar World cup carbon är anagligen lite styvare än dagens master, men jag är inte säker, och samma längd fanns i flera olika styvheter.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gamla prylar – duger idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.