Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Gamla slalombrädor?

• stinger

Medlem
    11 juli, 2006 vid 09:36

Här är min gamla slalom, köpte den för 2 år sedan för löjligt lite pengar. Inte riktigt samma stil som en “nuvågarjagintelängre-270” men jävlar vad den “halkar” iväg när man passerar planingströskeln. Jag har (hittills) använt den i lättare vindar (under 8) med ett 7.4 segel. Skulle tro att jag planar vid ca 6 m/s. Gillar speciellt “Approved by Bjorn Dunkerbeck” märket.

• marden

Medlem
    11 juli, 2006 vid 13:57
    fredrik.ygge wrote:
    Jätte, jätte, jättefin tror jag. Tror det är precis en sådan som Sven Andersson har:
    Max. 2 sec. (software) : 35.2 knots, Starboard Sonic 85 / Neilpryde RS1 5.8
    (i Fiskebäck)

Edit: Vad fick du betala för den?
    jag trodde du hängde lika mycket här som på köp o sälj sidorna så då borde du sett den där.men efter som du frågar så var den ute för 3000 sen pruttade jag oförskämt ner den 500 då det inte följde med någon boardbag.bra eller dålig affär.

när vi ändå är inne på sonic 85an vad tror ni kan va en lämplig fena till mina 72kg o stealth 6,0 7,0? väntar mest på vindarna så man kan prova dom fenor man har

• tobhed

Medlem
    11 juli, 2006 vid 14:11

Bra affär, nu blir Ygge lite svartis tror jag 😉

En fena på 28 och sedan en större fena runt 32-34 cm hade jag satsat på

Mården wrote:
    fredrik.ygge wrote:
    Jätte, jätte, jättefin tror jag. Tror det är precis en sådan som Sven Andersson har:
    Max. 2 sec. (software) : 35.2 knots, Starboard Sonic 85 / Neilpryde RS1 5.8
    (i Fiskebäck)

Edit: Vad fick du betala för den?
    jag trodde du hängde lika mycket här som på köp o sälj sidorna så då borde du sett den där.men efter som du frågar så var den ute för 3000 sen pruttade jag oförskämt ner den 500 då det inte följde med någon boardbag.bra eller dålig affär.

när vi ändå är inne på sonic 85an vad tror ni kan va en lämplig fena till mina 72kg o stealth 6,0 7,0? väntar mest på vindarna så man kan prova dom fenor man har

• fredrik-ygge

Medlem
    12 juli, 2006 vid 07:01

@tobhed]Bra affär, nu blir Ygge lite svartis tror jag )[/QUOTE wrote:

2 500 kr för en Sonic? Det tror jag också var en bra affär. Jag är svartis! Trodde jag hade koll på köp och sälj. Well, well jag får väl finna mig i mitt öde, lägga på några tusen och köpa min drömbräda istället:
    http://www.blocket.se/vi/8735361.htm?ca=9_s

Håller med Tobias om fenrekommendationerna till de seglen.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Gamla slalombrädor?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.