Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gammal rigg, Ny Bräda
-
Den där AHD:n är inte speciellt vänlig för en seminybörjare skulle jag säga, undvik såna där att börja med. 120 liter på en så gammal bräda motsvarar inte 120 liter på en modern bräda. Den där drar man nätt och jämnt rigg på och den är ju faktiskt rätt så smal.
Ha lite tålamod och sätt ut köpesannonser. Till slut kommer det säkert nåt vettigt svar.
Lycka till! -
aa, det skulle man nog göra, får se om jag får lite pengar när jag fyller år på fredag. Då kanske jag ska ta och sätta ut en köpannons =)
Jaja hur som helst är den där brädan borta från blocket nu. :/
-
Om det är mistralen du gör sne-mun för så e det inget att deppa över.. Den hade ändå varit aldelles för liten.. Det kan jag nästan garantera.. Har en som ligger hemma, och det är inte någon direkt stabil pjäs.. Dock ganska kul när man väl kan åka på den 🙂
-
Okej, men jag vill verkligen ha nåt att åka på här inne i stan! 🙂
Så jag skulle bli grymt glad om nån kunde länka till: En bra bräda, En mast, Ett segel, En bom, och alla andra saker man behöver (ingen våtdräkt eller hängsele) till ett sammanlagt värde av 2000 kr ^^
-
@Linnuz 478909 wrote:
Okej, men jag vill verkligen ha nåt att åka på här inne i stan! 🙂
Så jag skulle bli grymt glad om nån kunde länka till: En bra bräda, En mast, Ett segel, En bom, och alla andra saker man behöver (ingen våtdräkt eller hängsele) till ett sammanlagt värde av 2000 kr ^^
hej
Du kan få, från TWC, ett NP 6,5 Camber segel fr tidigt nittiotal. Ganska ok, men en del tape. Sen kan du nog få en fungerande bom oxå. Så köp en 460 mast och en bräda för dina 2 papp. (javisst förlängare o mastfot, i alla fall längare för pin kan du få köpa för en hundring av mig. Mastfot återstår också i all fall, kostar 300 nya)
hälsn T
-
Knatte
Gäst1 juli, 2008 vid 19:33@tsss 479293 wrote:
hej
Du kan få, från TWC, ett NP 6,5 Camber segel fr tidigt nittiotal. Ganska ok, men en del tape. Sen kan du nog få en fungerande bom oxå. Så köp en 460 mast och en bräda för dina 2 papp. (javisst förlängare o mastfot, i alla fall längare för pin kan du få köpa för en hundring av mig. Mastfot återstår också i all fall, kostar 300 nya)
hälsn T
Linnuz! Nu är ju allt löst ju 🙂 Rigg i närheten av dig och lätt att hämta. Bara att starta upp surfkarriären nu!
-
Man blir stolt över att vara surfare när man ser sånna här inlägg Tsss
Logga in för att svara.