Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gammal WC-seglare gifter sig i helgen

• Gammal WC-seglare gifter sig i helgen

Publicerad av andersbq på 19 oktober, 2007 vid 19:30

Lite skvaller; imorgon lördag 20/10 så gifter sig Håkan Adner med Annelie i Öckerö Gamla Kyrka. För er som inte kan hela surfhistorien, så seglade Håkan världscuptävlingar för F2 runt 87-89, på den tiden då det inte bara var att anmäla sig utan när varje märke hade typ 6 platser tillgängliga.
    Här är Håkans mailadress: :santa:
    hadner@volvocars.com

andersbq svarade 17 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • speedjanne

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 19:37

Min granne i Hällsvik,Torslanda… Han och jag seglade Topper och Laser ihop .Spelade hockey på Dammen i -15C snyft!!! han hade en bror som heter Sven som var en av dom första som sågade av brädor så det blev sinkers eller???

• kris

Medlem
    20 oktober, 2007 vid 08:11

Var det inte Sven som var med bland dem som sades ha “upptäckt” Apelviken?
    Får väl bidra med min jag-mötte-Lassie-historia då 🙂 : jobbade med hans respektive för många år sen och köpte då en gammal 2-delat alumast av honom (den oxiderade f ö och sprack upp på något konstigt sätt *s*)

Janne, vadå hade en bror? Det låter som han inte längre är i livet?

• andersbq

Medlem
    20 oktober, 2007 vid 08:16

Jodå Sven is still alive, här är förresten en bild på hans sinker, den är dock sedan länge inte längre “alive”

• mawione

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 19:14

Sitter inte mastfoten lite väl långt fram? 🙂

• kamaaina

Medlem
    23 oktober, 2007 vid 11:21

@mawione 423899 wrote:

Sitter inte mastfoten lite väl långt fram? 🙂

Antar att man seglade dessa med 3 kant segel, därav mastfotsplaceringen

//F

• aronh

Medlem
    23 oktober, 2007 vid 12:51

Ganska bred stance på den också. Kanske behövs eftersom den knappt har någon volym i tailen.

• andersbq

Medlem
    23 oktober, 2007 vid 14:05

Vill inte påstå att den var perfekt byggd 1980-81. Men denna bräda kom till när aluminiummasterna var typ 4 meter och träbommen 2,75 lång…
    Varken glasfiberfenor eller fotstroppar fanns i serietillverkning någonstans i världen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gammal WC-seglare gifter sig i helgen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.