Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Går det att rädda en blöt 201:a …?
-
Går det att rädda en blöt 201:a …?
Publicerad av bollen på 10 juli, 2008 vid 20:43Har en 201:a som lagt av. Går den att plocka isär- eller är det bara att kasta? Diagnosen är nog kortis av för mycket saltvatten, men den har gett ifrån sig vissa livstecken efter det… Kommer iof en GT31 på måndag men alltid kul om det går att fixa.
MVh Per
bollen svarade 16 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
plocka isär, ta bort alla batterier även kretskort monterade, tvätta i sprit eller destillerat vatten (rikligt) låt den torka öppet i 4-5dagar, sätt ihop, testa.
Kan funka med dushen oxå om du inte har sprit eller destvatten.Har räddat flera moderkort på detta vis i pc datorer, från fett, smuts och coca cola!
-
Frågan är bara hur man får isär den. Antagligen ett gäng clips? Men inget helt uppenbart vad jag kan se. Någon som gjort Kaptenens manöver på denna pryl?
-
Under dekaler gämmer det sig ofta skruvar, jag har ingen sån, så jag vet inte, men allt går att ta isär! På Gt 31an är det philips skruvar
-
För att få isär 201 så är det bara att sätta apparaten i ett skruvstäd med kortändarna emot städen. Se bilder
-
Om man har torkat upp ordentligt . är det bara att skrapa bort limrester och lägga dit ett nytt lim typ plastic padding repair extreme
-
det finns inga klipps som håller ihop den utan bara lim,
så om inte den ploppar isär me skruvstäds metoden är det bara att bända isär me kniv/skruvmejsel.
låt den torka en da o prova om den vaknar
jag har limat ihop min me silicon som känns helt rätt me när jag fått torka ur den fler gånger så kanske det finns bättre limer:) -
Mården;481689 wrote:kanske det finns bättre limer:)
Jupp sikaflex:cool2:
-
Om jag var en gps skulle jag inte vilja att mitt batteri såg ut såhär… Och då har jag tömt ut de värsta saltavlagringarna…
-
Det såg inte trevligt ut men det finns oxidlösande spray som kanske kan fixa problemet. Och sedan lite 5 56 så kanske den vaknar till liv igen.
-
Ja, det är ju en variant.Jag tror kanske att det är batteriet som är slut -får ingen spänning i det och ingen reaktion om jag försöker ladda det. Får bli ett projekt för någon regnig kall dag utan vind..
/P
Logga in för att svara.