Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Går det hyra bräda i pozo?

  • Går det hyra bräda i pozo?

    Publicerad av anonym-anvandare på 3 januari, 2001 vid 12:43

    ska ner en sväng nu i jan, men tänkte lämna det egna equipmentet hemma, går det att hyra bräda i pozo, finns det några fler uthyrningar förutom mistral center och f2-centret..

    The Praam

    jacob-holmqvist svarade 23 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    3 januari, 2001 vid 12:49

    Har aldrig varit där men svaret “hör med Jonas på Cutre” dyker ofelbart upp på din fråga…

    http://www.cutre.com

  • smurf

    Medlem
    3 januari, 2001 vid 18:55

    Gick för ett par år sedan men som sagt kolla med jonas

  • johan

    Medlem
    4 januari, 2001 vid 10:18

    Hör med Jonas på Cutre, men tänk på följande..
    Det är i mitt tycke snorbilligt att ta eget kit med sig (800 tor). + att även om det man hyr är nya prylar så är dom knappast inställda som du vill ha dom.
    Det finns knappt nåt värre än en dag som går av, och man känner att man har en påse skit runt fötterna och man håller i en banan.
    Som exempel hyrde vi en fet F2 Thommen 290 på Fuerte en dag när det inte gick av, och fick den med en sliten 32 fena, hur många spinouter får man då, med ett segel på 9 kvm (där bom linorna lossnade) ???

  • dr-masse

    Medlem
    4 januari, 2001 vid 12:10

    En lösning som jag själv var klart nöjd med sist jag flög till Portugal (jag vet, lyxresa…) så tog jag med mig segel, master och bom samt ett par fenor. Hyrde däremot bräda. Fungerade fin-fint! Fick dessutom flyga med grejerna till halva priset.

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 januari, 2001 vid 17:40

    Jonas hyr ut men det brukar inte vara något jättebra urval – möjligtvis hyr den “skumme” holländaren ut i baracken bredvid (han säljer åtminstonde JP). Annars hyr Bahia Feliz centret ut Mistral+Naish, Dunkerbeck centret hyr ut F2+NP??. Men det har 0% aloha så hyr inte där… ta med!!! 800.- kr lönar sig.

    /johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 januari, 2001 vid 20:05

    Du menar att Mistralcentret har 0% aloha hoppas jag. Fransosen på F2 var skitbra mot oss. När vi seglade 3,5h sa han alltid “Ok, 2 hours on all of you” Enda gången det gnölades var när hans kollega den trötte spanjoren fick gå hem en timma senare för att en av oss drev iväg till afrika.
    På tyska mistralcentret däremot är det räkna minuter och tjäna $$$ som gäller. Konstigt nog höll de på och snackade om att de minst kapabla av oss inte borde surfa pga elaka strömmar. Då gick vi till F2-centret och det visade sig att det pga sydlig vind (ovanligt) var så att strömmen motverkade avdriften så att det var skitenkelt att surfa för nybörjare den da´n. Tyskidioter!

  • petter

    Medlem
    5 januari, 2001 vid 10:27

    Pozo, Mistral (Bahia Feliz) och F2 (aguila playa) var de uthyrningar
    som fanns när jag var där -97. Blir dock oftast billigast att ta med
    egna grejer, typ 800 kr på flyget.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 januari, 2001 vid 12:26

    japp! mistral = kommendanter. (skriver som en kratta).

  • jacob-holmqvist

    Medlem
    7 januari, 2001 vid 15:09

    Jonas (Cutre surf shop) hyr ut F2, Simmer, Jp, Neil Pryde.
    Kom hem därifrån för typ två veckor sedan, då fick dom just 2001 NP (Zone, tror jag)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Går det hyra bräda i pozo?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.