Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Går det med en 430 mast???
-
Går det med en 430 mast???
Publicerad av naish på 17 januari, 2004 vid 21:29tjena
Jag har planer på att köpa ett 6,0 Gun.Men den masten ska vara 458 och min e bara 430??Jag har ju så klart en mast förlängare till så det kanske hade kunnat funka lr?Blir det några negativa sidor med det?Alla svar är välkommna!!styret svarade 21 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
jaa fan jag kör me neilprydes långa förlängare me 430 på en 6,0 å den går förlänga 30 cm tror jag .. eller lite mer till och me kanske.. aja det funkar perfa iaf..
-
Skulle med största säkerhet säga att det går alldeles utmärkt att förlänga din 430 mast till ett segel med en 458 luff. Den rekommenderade masten kan nog vara 460 men om man vill ha ”lite mjukare känsla” (läs våg/freestyle) kan man använda kortare mast. OBS! Detta är bara lite stapplande försök från en nybliven surfteoretiker. Du vill nog få det bekräftat.
-
har inte dom flesta nyare segel runt 6.0 430 som rekmast?
är det 458 som gäller så kan det väl inte vara mycket annat än 430 som gäller? eller? är full nu.helt enkelt kolla upp rekomentadionerna.
-
asså va fan styret, å många andra förästen. varför e man full när man sitter på konfen? bara undrar.
-
det går till på följande vis. man sitter på konfen, skriver lite skitsnack och går iväg och dricker ett par öl. drar vidare till fest eller puben för ännumer alkohol. rajrajet visar sej inte hålla förväntad klass och man beger se hemmåt efter ett tag. väl på plats i hemmabyggnaden igen så visar det seja tt datorn står på och man itne har nått för sej. då hamnar man på konfen igen eftersom man itne ahr några vettiga hemsidor att besöka. förutom http://www.slackerstyret.com då
-
Men jag ahr mp3 och det äger…
hur som helst nu något nyktrare än när tidigare inlägg skrevs så är jag övertygad om att det ska vara 430 till det seglet. 460 är ju för långt.
28 cm är väl inget att förlänga.
Logga in för att svara.