Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Går det och Kitesurfa i värnen?

• mrmille

Medlem
    12 december, 2005 vid 20:12

fint
    dit ska man nog ta en sväng i sommar wink.gif

• ollefax

Medlem
    12 december, 2005 vid 20:30

mörtaviken e inte så tolkigt, inga långa reper men ganska rent chopp och nästan platt i västra delen av viken. Skagen, påminner om svalnäs i bottenprofilen. Sen har jag ett par ställen en bit västerut på span…

Bättre än många andra ställen jag vart på….

ingen ouest kåst men helt klart ok.

• bronco_rider

Medlem
    12 december, 2005 vid 21:11

Har faktiskt kört några gånger på stranden vid sundsörens camping som ligger precis innan man kommer fram till Torsöbron, rätt lovande kitespot faktiskt, inte så känsligt för vindriktningen som mörtavik utan funkar från sydost-sydväst & det är fina stora gräsytor att rigga på + en lagom långrund sandstrand, har dessutom pratat med campingägaren & fått godkänt att kita där nu, bara vi ställer bilarna på campingparkeringen & undviker baddjävlarnas högsäsong. Så är det smile.gif Struntar man i detta så kan det nog bli mad.gif

• cortex

Medlem
    12 december, 2005 vid 21:37

Någon som har provat Gaddessanda (vid Halleberg, Vargön)?? Där borde det bli goa vågor när det blåser nordligt (typ NNV – NNO).
    Känns som om jag måste prova att köra där någon gång… synd bara att det är så j-a långt dit från där man bor nuförtiden.

Andra ställen som skulle kunna funka är väl Sikhall och Sanneboviken på västra sidan av södra Vänern.

/Kaj(Tech)

• gethighsports

Medlem
    12 december, 2005 vid 22:35

Sikhall är klockrent vid N.

Uppe i norr vid Karlstad finns bla Bomsta, Mörudden, Hammarös sydspets, Räggårdsviken, Getingberget och Arnön så kite i Vänern fungerar bra.

• melker

Medlem
    13 december, 2005 vid 16:03

Nej ni måste förstå detta. Kite i Vänern funkar inte bra. Ni är galna och precis skogstokiga allihop. Kite på berg och i granskog är inte bra. Jag får höra att här o där är bra etc, men vad ser man när man kommer dit människor och foildrakar i träden, turbulenat vindar som gör att du måste göra kiteloops bara för att inte lofta till Hellekis och som det inte är nog så kommer nån jävla raggare slår in käften på dig.

Så vik hädan.

• boardtalk

Medlem
    13 december, 2005 vid 16:45

Gardesanna är helt ok i de vindriktningar som du nämner.
    Det funkar även på Nordkroken om du vet var det ligger, det är närmare dit om man kommer från Vänersborg.

Bild Nordkroken

• boardtalk

Medlem
    13 december, 2005 vid 17:21

Sikhall funkar endast i syd-sydost. Du menar nog något annat ställe.
    Körde där för en månad sedan det var grymt, det bli inte så stora vågor där som på Svalnäs, efter som det ligger ganska nära Vänersborg.

• boardtalk

Medlem
    13 december, 2005 vid 17:40

smile.gif smile.gif Du har nog bara haft otur. Den mest turbulenta vind jag har varit med om var i Habo.

• cortex

Medlem
    14 december, 2005 vid 10:37

Jorå, jag vet vart Nordkroken ligger. Jag e uppväxt i Vänersborg. grin.gif
    Tänkte bara att de andra stränderna borde vara bättre.

Du har rätt om Sikhall, kollade på fel sida om udden när jag Googlade. Har inte varit där på typ 15 år. smirk.gif

Tror jag får ta en liten Vänern-revival i sommar. Ska bli kul!

Melker, jag kan ju inte säga att jag är förvånad över att du får på käften av folk (raggare eller inte)… det kanske är din “trevliga” attityd som hjälper dig till stordåd? tongue.gif

/Kaj(Tech)

• pjoter

Medlem
    14 december, 2005 vid 11:27

mm precis, inte konstigt melker åker på stryk. ett riktigt rövhål e vad han e. tongue.gif

• melker

Medlem
    14 december, 2005 vid 15:36

Kom igen bara. jag kan karate! FAST RAGGRNA HAR HAGELSPRAKARE I BAGAGET. Det har jag hört på internet.

Vad gäller min attityd så är den helt enligt borgerliga normer.

• ollefax

Medlem
    14 december, 2005 vid 15:40

Svar till:

Nej ni måste förstå detta. Kite i Vänern funkar inte bra. Ni är galna och precis skogstokiga allihop. Kite på berg och i granskog är inte bra. Jag får höra att här o där är bra etc, men vad ser man när man kommer dit människor och foildrakar i träden, turbulenat vindar som gör att du måste göra kiteloops bara för att inte lofta till Hellekis och som det inte är nog så kommer nån jävla raggare slår in käften på dig.

Så vik hädan.

[/ QUOTE ]

Ska inte vara tjurig bara för du råkat byta ner dig till västkusten!

• bergelin

Medlem
    20 april, 2006 vid 12:30

Svalnäs..

Ser bra ut, är ännu bättre..

• fifi

Medlem
    21 april, 2006 vid 13:12

heja melker, mer mer

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Går det och Kitesurfa i värnen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.