Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Går detta att tejpa..?

• Går detta att tejpa..?

Publicerad av flex på 4 juni, 2004 vid 16:22

Vad tror ni..? Går detta att tejpa ihop så det håller eller är det dags att kontakta segelmakare? reperationstips?? har monofilmstejp..

anonym-anvandare svarade 20 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • flex

Medlem
    4 juni, 2004 vid 16:22
  • ola_p

Medlem
    4 juni, 2004 vid 16:24

Tejpa så det håller ska nog inte vara ngt problem, men det blir väl kanske inte så jättesnyggt…

• bergelin

Medlem
    4 juni, 2004 vid 16:51

Tejpa.. Det funkar, jag skall ta en bild och lägga in på mitt segel någon dag. Används flitigt trots att det är mer silvertejp än monofilm kvar på seglet! laugh.gif

• lajn

Medlem
    4 juni, 2004 vid 17:52

ska vi tävla om vem som har mest tejpat segel? grin.gif
    tejpningen började med en liknande skada som den ovan, skillnaden var att min täckte typ halva mittenrutan. Har sedan fortsatt lite här och där.
    kan tillägga att det har fungerat helt ok ändå (det beror kanske lite på hur kräsen man är..men jag märkte då ingen skillnad efter tejpning)

• fenan

Medlem
    4 juni, 2004 vid 17:55

jag har också lite små skavanker på mitt segel, jag har kört med silvertejp. funkar det lika bra som monofilmstejp.
    vart finns sånn att köpa och vad kostar?

• canoya

Medlem
    7 juni, 2004 vid 09:20

Jag hade monofilmstejp på mitt segel men det var svårt att få den att sitta kvar. Provade sedan med Förseglingstejp från byggavdelningen på Coop Forum och det har suttit bra. Jag vet inte om det är en fördel med vävtejp typ silvertejp. Då kanske man skulle kunna sy på båda sidor om revan också. Har nån testat?

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juni, 2004 vid 10:48

Det finns idag transparant silvertejp

• basse

Medlem
    7 juni, 2004 vid 11:54

Jasså.. vart hittar du det då?

• imported_macts

Medlem
    7 juni, 2004 vid 12:00

….allt går att tejpa!

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juni, 2004 vid 12:16

Coop har transparant vävtejp som sitter kanon!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Går detta att tejpa..?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.