Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Går en bräda in i Saab 9-3 sportsedan

• Går en bräda in i Saab 9-3 sportsedan

Publicerad av anonym-anvandare på 11 juli, 2005 vid 08:37

Har tänkt börja surfa och ev. köpa mig en bräda.
    Men hur stora är de? får man in allt i en Saab 9-3 (nyare modellen) eller måste jag köpa en ny bil också?

mrfreeride svarade 19 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • soulandradical

Medlem
    11 juli, 2005 vid 08:42

Tjena
    Pratar vi om den nyaste Saabmodellen? Den är väl rätt liten!
    Gamla 9,3 ok (98-04), modellen fram till 1993 var ganska stor och bra att lasta i.

• lundvall

Medlem
    11 juli, 2005 vid 08:42

takräcken?

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juli, 2005 vid 08:54

Det är nya modellen jag har, -03.
    Gick det in i gamla 9-3 borde det funka med denna också..

Takräcke är förstås ett alternativ men mina fästen har varit ute för en olycka.
    (Bil+Räcken+Cykel=Högre bil än vanligt och Carportar kan vara ganska låga)

• dr-masse

Medlem
    11 juli, 2005 vid 08:57

Jag får in min freestyleplanka in en Seat Ibiza…

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juli, 2005 vid 08:58

beror väl mer på om du ska ha en våg eller formulautrustning i bilen än på bilmodel.

• soulandradical

Medlem
    11 juli, 2005 vid 09:13

jag får in hela kittet i en 9,3 (gamla modellen) men den känns ändå inte så värst stor. Får böka och bända rätt mycket, fälla säten osv. Känns betydligt lättare att ta det på taket.

Problemet med nya modellen är väl att den inte är halvkombi så det blir väl rätt svårt med brädorna

• cambo

Medlem
    11 juli, 2005 vid 10:51

Beror väl givetvis på hur stor din bräda är. Har 9-3 (01) och där går lilla brädan in (JP FW 84) men det är inte jätte mycket plats kvar på längden, men det fungerar för korta resor när det är brått tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juli, 2005 vid 14:50

Jag får in min i min cheva
    / ippa, men vad gör det , dä blaaaser ju inte!

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juli, 2005 vid 15:14

JP FW 91 (2004) går in om man fäller framsätet.

• irieman

Medlem
    12 juli, 2005 vid 07:58

Köp en Passat Variant, där går all utrustning in, jag har kört med 3 brädor, 3 bommar, 5 segel och 3 master + andra surfprylar + golfbagar + ytterligare personer i bilen och det funkar! Passat Sedan är rymlig också.

Irie Man

• mrfreeride

Medlem
    12 juli, 2005 vid 09:38

Eller en Volvo 945…ALLT går in i en sån! smile.gif

• mrfreeride

Medlem
    12 juli, 2005 vid 13:33

…sen har man ändå takräcket kvar och det är inga problem att sova i den. sedan är den billig att reparera, vilken småverkstad som helst fixar det.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Går en bräda in i Saab 9-3 sportsedan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.