Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Garda
-
Garda
Publicerad av pederboy på 11 juli, 2006 vid 11:47Info om Garda sjön.
Blir en vända förbi Garda sjön nästa vecka.
Vilka spots är det som gäller?
Västra eller Östra sidan?
Bra hur ställen?
Vilka segelstorlekar gäller i Juli?
Tänkte ev. ta med mig lite segel.Enligt Meteo så är det 24dagar av 31 med >= 4 Beaufort
/Peder
pederboy svarade 18 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Jag tror att 90% håller sig på östra sidan.
Allt från halva sjön och norrut funkar bra, det är riktigt mycket folk längst upp (vid JP-centret i Torbole, precis bredvid Riva di Garda http://www.windsurfconca.com/index_en.html ) nu men mest nybörjare som håller sig rätt nära stranden så det blir inte tokfullt där det går att åka fort.
På morgonen blåser det söderut och det går att speeda på hyfsat, men nån gång mellan 11 och 12 vänder vinden på typ fem minuter. Sen ökar det stadig och på kvällskvisten brallar det i rätt bra med mer eller mindre vågridning längst upp i norr. Jag körde 7.2 innan vinden vände, men tidigare på morgonen var det 6.5 som gällde. På eftermiddagen var det definitivt under 6.0-väder.
Så om du håller dig i norra änden och en liten bit söderut på ostsidan så finns det gott om ställen, dock sämre med parkering. -
Glömde…
Jag körde tunn våtis med korta ärmar och långa ben, inga skor. Lite svalt första doppet men det är så varmt i luften att det bara är skönt. 🙂 -
jag körde badbyxor och lycra i 2 veckor i juni funka utmärkt!
lite kallt dan efter det har åskat bara.. -
callep wrote:jag körde badbyxor och lycra i 2 veckor i juni funka utmärkt!
lite kallt dan efter det har åskat bara..Men jag är en frys-pussy, kör gärna med 5/3:a året om. 😉
-
Pederboy wrote:Info om Garda sjön.
Bra hur ställen?
Tänkte ev. ta med mig lite segel.Enligt Meteo så är det 24dagar av 31 med >= 4 Beaufort
/Peder
Västra eller Östra? Spelar ingen roll vindmässigt men kvällssolen finns på östra.
Malcesine på morgonen, tidigt som attan. Torbole på efm vid centret.Segelstorlek i Juli….? Ta allt du har för förhållandena kan variera markant. Sommaren är osäker på Garda, men det kan bli kallras från bergen som skjuter på ordentligt, typ efter ett kraftigt regn. Termiken börjar dock att ge sig så här års.
-
Pederboy wrote:Info om Garda sjön.
Bra hur ställen?
/Peder
Spelar det någon roll? Du ska väl åka skidor…
Moooahahahaaa!!!!/S..
-
S.. wrote:Pederboy wrote:Info om Garda sjön.
Bra hur ställen?
/Peder
Spelar det någon roll? Du ska väl åka skidor…
Moooahahahaaa!!!!/S..
Na na nae
Först Skidor i Hinterlux
Sen surf i Garda./P
Logga in för att svara.