Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gardasjön i Juli!?

• Gardasjön i Juli!?

Publicerad av anonym-anvandare på 14 juli, 2004 vid 10:50

Drar söderut på torsdag och håller på att packar som bäst.. Någon som har erfarenhet av Gardasjön i Juli? Segelstorlekar? Crowded? Tacksam för alla erfarenheter men även länktips är värdefulla!!!

MVH

Hogge

anonym-anvandare svarade 20 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jeppe

Medlem
    14 juli, 2004 vid 19:15

Tjenare!

Jag är precis hemkommen från Garda, fick segla alla dagar utom tre av tio möjliga.

Hade med mig två brädor, en hypersonic 133 en RRD 276. RRD blev det inget med, men HS-en passade perfekt. Körde med strl 6.4 – 9.9.

Sista dagarna var det lite sisådär med vädret, så vinden kom av sig . Hänger ju en del på om solen är framme därnere.

Vet inte om du skall bo på hotell eller Camping, för oss blev det båda delarna. Campingen blev på Tonini ca 2 km från Malcesini. Kanoncamping!

Ha det så bra!

• jeppe

Medlem
    14 juli, 2004 vid 19:19

Länk till campingen:

http://www.campingtonini.com/

• hogge

Medlem
    14 juli, 2004 vid 21:03

Jo.. jag hade tänkt att ta in på ett litet hotell i torbole
    Tack!

• anonym-anvandare

Medlem
    15 juli, 2004 vid 08:39

Jag är nyss hemkommen från Torbole. Seglade 10 dagar utav 10.

Det hotellet som ligger bäst till vindmässigt är Residence Torbole. Hotellet ligger 15 meter från vattnet på ostsidan och har segelförråd. Det är bara att bära 10 meter sen är det klart.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 juli, 2004 vid 21:54

Var där (Hotel Residence i Torbole) 28 juni till 7 juli. Seglade (6.9) 6.0 och 5.2 på eftermiddagarna på 101 l. F2 maui project style L.
    Var ingen morgonvind.
    Ganska choppigt efter en stund när det blåst, perfekt för små hopp och lek.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gardasjön i Juli!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.