Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gardasjön i september

  • Gardasjön i september

    Publicerad av anonym-anvandare på 14 augusti, 2001 vid 10:54

    Jag har funderingar på att åka till Gardasjön i början av september. Vet någon om den sydliga vinden som kommer på eftermiddagarna brukar vara tillräckligt för att segla 5.0 – 6.0 då, eller är det för sent på säsongen.
    /Mats

    anonym-anvandare svarade 23 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2001 vid 11:03

    Jag var där mitt i en väldigt solig sommar och då blåste det 6.0-6.4 men jag såg fotografier från hösten då det såg ut att blåsa betydligt bättre med fina vågor också. Hjälper inte höststormarna till med att trycka på, någon som varit där en höst?

    //Danne

  • andreas-t

    Medlem
    14 augusti, 2001 vid 12:24

    Var där i början av september 1998. Då seglade jag 6.5.
    Fascinerande ställe förresten. När jag var där var det näst intill spegelblankt vid lunchtid.
    Ändå började massvis med folk att rigga och göra sig i ordning. Såg ganska konstigt ut
    första gången jag såg det, men någon timme senare kom vinden precis enligt tidtabellen!!

    /Andreas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2001 vid 15:49

    Jag var där en dag i mitten på september förra året och seglade då 6.0. Början på september är säkert inte för sent, vinden kommer dagar när det är soligt och varmt och det är ju fortfarande full sommar då. Jag tror i och för sig att det nog är 6.0-7.0 segling för det mesta.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gardasjön i september

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.