Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Garmin Foretrex 201 Quick Start Guide
-
Rasmus_W;412821 wrote:Har du tryckt in kabeln hårt som Mården skrev då? Jag har läst tillräckligt många trådar här för att ha snappat upp att den där sladden måste tryckas in rätt hårt i gps:en för att nåt ska hända.
Ha :laugh: , den jäveln skulle tryckas ända in i bottnet, fan va tait den va. Tack så mycket för hjälpen boyz…. låt mig se vad nu händer….
-
Det börjar bli lite sent med tanke på att det blåser imorgon men jag kan inte för fan få programmet att fungera som det borde enligt speed manualen. Jag kommer inte åt att editera. Fixa spikar och sådant som verkar som a walk in the park i manualen…..
-
tbsurf;412864 wrote:Hej, har du lyckats ställa in din gps så att den gör en punkt varannan sekund?
I så fall är det bara ut och gasa så hjälper vi dej få ur filen till gpsar här sen…Hur gör man då?
-
40knots;412835 wrote:Ha :laugh: , den jäveln skulle tryckas ända in i bottnet, fan va tait den va. Tack så mycket för hjälpen boyz…. låt mig se vad nu händer….
Det är som med flickorna det måste va i botten annars gills det inte……………….
Läs speedmanualen!!!!!!!!!!!!! Ställ in GPS’en så här; [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1](Inställningar baserade på Garmin Gecko 201 samt Garmin Foretrex 101 och 201) [/SIZE][/FONT]
- [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Starta upp GPS’en och gå till “MENY” / “MENU”.[/FONT]
- [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Välj “SPÅR” / “TRACKS”.[/FONT]
- [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Välj “INSTÄLLNINGAR” / “SETUP”.[/FONT]
- [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Kontrollera att “INSPELNING” / “RECORDING” är “TILL” / “ON”.[/FONT]
- [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Sätt “REGISTRERINGS INTERVALL” / “RECORD INTERVAL” till “TID” / “TIME”.[/FONT]
- [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Sätt “VÄRDE” / “VALUE” till “00:00:02” (Foretrex 201; 00:02).[/FONT]
- [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Sätt “BÖRJA OM VID FULL” / “WRAP WHEN FULL” till det som du tycker passar dig;[SIZE=-1] (Se nedan)[/SIZE][/FONT]
Lycka till
-
Klicka på värdet 128,3 så att hela raden blir markerad…
…och vips så dyker den förväntade “spiken” upp i det nedre grafiska området vilket du kan se när du växlar till huvudprogrammets programfönster.
Detta sker inte…. i mitt fall så blir hela min graf på vänster sida om sträcket och när jag klickar på raden i tabellen så försvinner graven ur skärmen helt. Jag måste ändra på dagen som tydligen hoppar bakåt i tiden före min session…. har ni några goda råd?
-
@40knots 413009 wrote:
Klicka på värdet 128,3 så att hela raden blir markerad…
…och vips så dyker den förväntade “spiken” upp i det nedre grafiska området vilket du kan se när du växlar till huvudprogrammets programfönster.
Detta sker inte…. i mitt fall så blir hela min graf på vänster sida om sträcket och när jag klickar på raden i tabellen så försvinner graven ur skärmen helt. Jag måste ändra på dagen som tydligen hoppar bakåt i tiden före min session…. har ni några goda råd?
Testa detta. OBS jag tar inget ansvar för fel i min instruktion.
//Björn
-
Tusen tack för instruktionerna faster och björnen.
björnen, din och min bild skiljer sig vesentlig i den bemärkelsen att då du i det nedre fönstert ser din graf på högra sidan av sträcket ser jag den på vänstra.
Jag har ett lite tokigt tidsperspektiv. Den har registrerat farter och rutt i min bil på fredag och lördag. Min segling är från måndagen. Hur kan jag radera allting före måndagen. Det går inte i track point data table. Jag skulle villa ha en sax att klippa bort den delen av informationen för att kunna få ordning på det hela.
-
Det går att splitta en fil i flera och spara dem separat.
Fins förklarat tex här http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=51435&highlight=split
-
JPS;413084 wrote:Det går att splitta en fil i flera och spara dem separat.
Fins förklarat tex här http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=51435&highlight=split
Det går att dela filer inne i GPSar. Har för mig att arbetsgången är såhär:
* Ladda in hela filen
* Markera din session i lilla fönstret uppe till höger
* Gå in i File/Track points data table
* Hitta den punkt där du bytt ställe/dag (kolla datum/tid)
* Markera den punkten
* Klicka på “Split” under den lilla rutan uppe till höger.
* Sedan kan du spara filerna var för sigFungerar inte….. fortfarande syns det ingenting på högra sidan av det svarta sträcket mitt i fönstret i fönstret nedtill.
-
-
Oj… Det där ser inte så bra ut. Verkar som Java inte trivs på din maskin. Prova detta program istället:
-
@40knots 413173 wrote:
Så här ser det ut:
http://sports.topeverything.com/default.aspx?p=showprivatecontent&ID=C0D851A0Är det där hela skärmen eller har du klippt bilden lite? Ser inte så bra ut som sagt var.
Att själva strecken som visar vart man åkt ser så konstigt ut beror nog bara på att du varit på många olika ställen med GPSen på så att skalan blir lite underlig.
-
Jag använde mig av en screenprint funktion i programmet. Jag visste inte vilken jag skulle använda utav flera alternativ och märkte att jag valt fel men hade inte tid att korrigera. Skärmen ser exakt ut som på alla instruktioner men den lilla rutan var mina repor synns som graf borde ge er en bild av mitt problem. Allting är på vänstra sidan om det svarta sträcket i mitten av rutan. Det borde enligt alla konstens regler vara på högra sidan.
Logga in för att svara.