Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › GBG före jobbet, måndag
-
Knatte
Gäst28 april, 2008 vid 16:47@Lars_K 461534 wrote:
Har inte kört hamnen, tycker det verkar grunt och det sticker upp sten lite här och där. Men man kanske skulle testa nångång…
Södra viken har en najs sandbotten vid launchen. Sen är det väldigt öppet ut mot Rivö-fjorden. Ett par slag sen är man ute och kan dra långa repor. Blir bra chopp att ladda på. Bakom skären är det platt för freestyle-ladd.
Funkar bra på O-SV. Optimalt på OSO-SO.Kan du fixa upp en bra bild/vägbeskrivinng så att man hittar dit??
-
Tror du hittar dit om du anstränger dej lite, Knatte. Sök på “krossholmen” på eniros kartor! 😉
-
Knatte
Gäst28 april, 2008 vid 17:09@Lars_K 461579 wrote:
Tror du hittar dit om du anstränger dej lite, Knatte. Sök på “krossholmen” på eniros kartor! 😉
Jo, självklart borde jag kunna hitta dit om jag ansträngde mig lite:tongue: Men tänkte få detta serverat på ett silverfat ju…:laugh:
-
Knatte
Gäst28 april, 2008 vid 18:31@Lars_K 461586 wrote:
OK, här kommer silverfatet 🙂
Tackar! Nu vet jag var placet finns för framtida bruk…:smile:
-
OK, imorgon bitti verkar det som det ska blåsa lite….ngn som ska ut i Gbg-trakten? I så fall var? Hade tänkt mig från kl.7-9 el. dylikt.
-
Då var premiären avklarad för i år… tyckte det funkade bra o köra Krossholmen, man får passa sig för en del stenar under vattenytan precis i viken bara. Lärde mig den hårda vägen med en fin repa på den nya fenan… Så om man ska va safe så gäller det nog att hålla sig på den ostliga sidan av viken.
Nu var väl vinden nästan SSO vid 18-tiden, hade nog funkat bättre om den var ren SO, då hade man antagligen fått lite mera fritt vatten.
Lite tillägg till den fina karta som Lars K fixat:
Kör mot Torslanda och sväng vänster i rondellen vid Amhult mot golfbanan. Ta höger efter en bit mot Sandvik och kör hela vägen ut till Pentas anläggning. -
Trist med fenan, Hy. Ja det ligger lite sten inne i viken där man launchar. Läge att ta det lugnt där. Utanför är det dock djupt och ingen sten.
Jag drar nog dit idag igen efter jobbet om det blåser! -
surfar_hy;461684 wrote:Då var premiären avklarad för i år… tyckte det funkade bra o köra Krossholmen, man får passa sig för en del stenar under vattenytan precis i viken bara.
Tack för rapporten! Vilken vik, segelklubben eller “Lars vik”?
-
Kan meddela att på Särö hade det gått utmärkt att gå ut med 6.0 från Bassängbacken, om man hade tänkt på att ta med sig grejorna till jobbet…
http://hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=bass%e4ngbacken+39+s%e4r%f6Solen lyser, det är varmt och sydan ligger på jämnt över viken…
Logga in för att svara.