Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › gbg idag !
-
gbg idag !
Publicerad av danneman på 20 juni, 2004 vid 07:05sydväst 8-11m/s
Kan torkelstorp vara nått?
vi Kör på det ses där..mattap svarade 20 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
Hur var det?
Det var över 15 pers ute på vattnet vid Tollenäs idag. Riktigt bra dag, sol och 4.7.
-
Vart ligger Tollenäs…. var det verkligen 4.7 där. Jag körde 6.2 i Torkelstorp och det var sort ibland men inte såå stort så 4.7 hade fungerat. Torkelstorp var riktigt bra idag. Kanske 10 surfare och 5-6 kajtare. Riktigt nära att sätta vulkanon flera gånger idag.. snat kommer den…
-
Det var 5.3 i Lejet idag iofs, oftast med raggartryck, ibland inte…
Som vanligt rena men slöa vågor, gick att rida om man kämpade lite. Soligt och najs, förutom en och annan skur. -
Hej!
Tollenäs är campingen precis innan Stenungsund. Det var helt ok idag, även om 4.7 kanske var att ta i, jag körde 5.4 och hade för det mesta bra drag.
Mvh Andreas
-
Väger man 65kg funkade det fint med 4.7 oftast iaf. 5.3 var nog vanligare.
-
Jag körde 5.6 fram till kvart över åtta. Bara jag och Jenny ute.
/adde
-
LEjjet hade nog varit hyffsat. Får ta den till helgen på … AmiGu’n!!
-
Fasen oso, nu blir jag avis Kongo
Lärjet hade suttit som en smäck, var på väg dit från & till, men efter som vinden var så extremt byig (egen observation samt Osa mätaren som pendlade mellan 7-12 m/s) la jag ner det ……att surfbensin räkningen för maj slutade på 3800:-hade ingen som helst inverkan
Glenn – som började med vindsurfing för att slippa bensinräkningarna från båtens alla vatten sporter
-
Japp, igår var ingen dålig dag. Brorsan rapporterade bra surf på Åsabrytet tidigt på morgonen. Han stack redan kl 05, tokfan.
…bra att låna fulltankade dieslar ibland…som igår
-
körde 6.7 i Stråvalla mellan 11-13…riktigt fint tryck hela tiden.
-
Helt grymt!! 6 timmar på vattnet.
Gick ut med 7,5 ”hardcore-tryck”
Rigga 6,4 flytta fotsrppar ”Raggar-tryck” önskar jag hade 5,3.
Och en wawebräda på ca: 90L för vinden lyfte min 148Liters bräda, en meter upp från vattnet. Vittne finns ”silvergrå mondeo” sedan blev det ett rejält kastfall.Betyg torkelstorp 8 av 10 surfbrädor.
Betyg surfdag 7
Logga in för att svara.