Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › gbg imorgon
-
gbg imorgon
Publicerad av jkd på 17 maj, 2007 vid 15:23Vart surfas det imorgon runt gbg? Askim? Åsa? eller VBG?
proddan svarade 17 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Är det någon som skall ut och köra imorgon runt GBG?
fint att man svara på sitt egna inlägg :smirk:
hoppas på vind imorgon, det har varit för många bomkörningar sista tiden
-
Jag kommer köra på lördag askimbadet ser ut som att det kommer blåsa SV 😀 runt 10m/s
-
Kanske askimsviken funkar imorgon också, det skall vrida från väst till syd och det är enbart sydväst som funkar i askim.
Blir det ingen vind har man i alla fall inte åkt så långt…
-
Det blir sovmorgon. Prognosen ser ut att bjuda på tilltagande vind framåt eftermiddan, sydväst/syd. Torkelstorp borde ju funka fint då. Siktar på det!
-
Går det fortfarande att köra ner bilen till strandkanten från campingen i Askim?
-
Vet faktiskt inte. Brukar parkera vid parkeringsplatsen och gå med prylarna till stranden. Så långt är det inte.
Men det blir nog Torkel efter jobb idag. Verkar bli rak syd.
-
Torkel! Ompa Tompa skall du med? Virena? Öland i all ära men jag tycker vi kör i Torkel och grillar lite i pausen.
-
Fasen hade missat att det ska blåsa idag:frown:. Vaknade upp och inte en gnutta vind. Hade ju redan hunnit planera en dag med MTB i endurobanan och 2 timmars cross efter det, men jag tar med kitegrejerna så hinner jag nog en sväng efter. Det är ju ljust länge nu:smile: 🙂 :smile:… Hade ju varit skönt att slippa åka ända till varberg så det kanske bli torkel eller nåt annat…
Virre
-
@Virena 384011 wrote:
Fasen hade missat att det ska blåsa idag:frown:. Vaknade upp och inte en gnutta vind. Hade ju redan hunnit planera en dag med MTB i endurobanan och 2 timmars cross efter det, men jag tar med kitegrejerna så hinner jag nog en sväng efter. Det är ju ljust länge nu:smile: 🙂 :smile:… Hade ju varit skönt att slippa åka ända till varberg så det kanske bli torkel eller nåt annat…
Virre
Du får ju inte planera så illa!
😉
-
okay torkel är det som gäller, hur hittar man dit, jag kika på ytspänning men fatta inte riktigt hur man kommer dit.
Var nere i askimsviken och såg att det var en gubbe ute och körde, funderar på att ge askim ett försök men då måste det finnas någon som kan hjälpa med launchen, annars åker jag söderut.
är man ensam om att vara ledig idag och vilja ut och surfa?!?
-
Jag är ledig men avvaktar nog ändå framåt eftermiddagen då vinden ska öka. Är det nån som bor i västra delen av stan som vill dela skjuts?
-
Vissa måste ju jobba för finansiera alla prylar…
Man kör söderut på E6 och svänger av vid Åsa/Fjärås. Sväng vänster efter avfarten och kör förbi macken. Typ första eller andra vänster efter macken står det en skylt Torkelstorp (liten väg). Kör förbi lite villor och annat, under motorvägen och sedan kommer man fram till en grind där man svänger vänster. Kan finnas lite får och annat men dom struntar man i. Sen är man framme!
Stället verkar hetta Rabben på Eniro. Det är piren man ser på karten.
-
@snygging 384035 wrote:
Sticker kl 14-15 dit eller har det redan börjat blåsa?
Jag hänger gärna på nån bil till torkel, ifrån backaplan.
Tompa
Logga in för att svara.